• NEXUS6
    #5
    Hmmm. Namost a baleseteket általában egymásnak okozzák az autósok, ráadásul nem elhagyatott utakon. Kíváncsi lennék a statisztikákra, hogy hány baleset volt, hánynál érkezett a mentőskhöz perceken belül hívás, és hány olyan volt, ahol egyáltalán. Az utóbbi elenyésző lehet, bár vannak horror sztorik természetesen.

    Szal abban nem vagyok biztos, hogy a mentési statisztikán ez a dolog javítana. Azonban évi pár 10 000 Ft-os extra költséget biztos jelentene, hiszen egy éles, folyamatosan működő mobilt kell a gépben tartani. Ez a tulajra lenne valszeg terhelve.

    A legfontosabb része szerintem az egésznek, hogy a tulaj mozgásáról folyamatos adatok állnának rendelkezésre, de ez ugye konteós téma, egyelőre nagyon nem mennék bele.

    Azonban vannak itt technikai kérdések. Miről dönti el a mobilocska, hogy baleset történt!? Pl lehet úgy is, hogy folyamatosan be van jelentkezve, és mozgás közben percenként küld értesítést. 3 perc után mondjuk belép a riasztás. Ez a technikailag legegyszerűbb de a leg aggályosabb is, hiszen percenként lehet lekérdezni a tulaj tartózkodási helyét.

    Van a bonyisabb, amikor a mobil csak elvan mint a befőtt. Akkor aktiválódik, amikor tényleg baleset van, addig max bejelentkezik a köv adótoronyhoz.
    Itt jön a képbe, hogy egy mobil honnan dönti el, hogy helyzet van? Kinyílt a légzsák, vagy mifene alapján? De pl. elcsapok egy bicajost, vagy motorost a légzsák nem nyílik ki, azon meg nincs mobil, akkor mi van?

    Aztán lemegyek a viaduktról, beesek a hídalá, ahol zéró a térerő, akkor mi van?

    Értelmét az egésznek a lehúzáson és az álampolgárról nyerhető extra infón kívül én sem igen látom. Az utak így is zsúfoltak, elenyésző az olyan szitu, ahol valakít egyszercsak magányosan baleset ér, de esetleg ezért az egész autós társadalmat xopatni szemétség.