• kvp
    #13
    Egy mai modern autoban viszonylag konnyu detektalni, hogy baleset tortent. Az egyik eset, amikor torik es jelzi a szamitogep, ekkor nyilnak a legzsakok is. A masik esetek amikor elut valakit, ekkor is jelez a szamitogep, ha van nyilnak a gyalogos legzsakok. A harmadik eset, ha hirtelen nagy lassulas eri a kocsit (mondjuk 10G), mivel akkor ha nem is jelez a tores szenzor, de biztos baj van. A negyedik eset, ha valaki megnyomja a vesjelzo gombot. (lasd: macskafogo 1. piros gomb)

    A veszjelzonel alapvetoen ket fo funkcio kell. Az egyik, hogy folyamatosan figyelje a cella vagy gps adatokat, majd az, hogy vesz eseten felhivja a segelyhivo szamot, bekuldje rajta a pozicio adatokat es kihangositsa a hangot. A lenyeg, hogy a mentoknek nem kell szoban elmondani a helyet, mivel azt a hivas felvetelekor mar latjak, ami gyorsabb riasztast tesz lehetove (kb. 1-2 perc kulonbseg van). Egyebkent ez utobbi japanban mar egy ideje kotelezo, persze ott a tomegkozlekedesnel a proxy kartyas jegyvaltas is jo 20 eve uzemel.

    Lehallgatas: Pont annyi infot tud meg az autorol az allam amennyit jelenleg is le lehet szurni a vezeto zsebeben levo telefon adataibol. Koltseget tekinte csak egy telefon kell, amire nincs elofizetes (azaz van, az eves ado) es csak 1 szamot lehet vele hivni, a segelyhivot. Egyebkent ez utobbi meg sim nelkuli telefonokrol is mukodik, szoval a koltseg par tiz ezer forint az auto teljes elettartalmara. Egyebkent lopasgatloval egybekotve meg mas haszna is lehet, ugyanis ki lopna el egy olyan kocsit, ami azonnal feljelenti a tolvajt amint ellopjak...

    ps: A modernizalas alatt azt ertettek a cikkben, hogy minden veszhelyzeti kozpontban tudni kell fogadni es meg kell tudni jeleniteni a befuto hivas pozicio adatait, amire sok kozpont ma meg nem kepes. Mondjuk magyarorszagon erre epp megy egy fejlesztesi project.