-
#21
"Valoban nem... Csak a Nintendo es a Sega... bar persze most azon fogsz porogni, hogy nalad az "olyan szinten" az valami egesz specialist jelent..."
Lássuk, hol is tartott ekkor (azaz 1998-1999 környékén) ez a két konzolgyártó.
SEGA ekkor már javában mélyponton volt, a SATURN Japánon kívül akkorát bukott, hogy mindenki azon csodálkozott, mikor bepróbálkoztak még a Dreamcast-tal. Mivel ugye 1998-1999 tájáról beszélünk, ekkor már a Dreamcast volt a piacon, de már ekkor sejteni lehetett, hogy a SEGA befejezi a konzolok gyártását, mivel a Dreamcast után nem kezdtek újabb kézülék fejlesztésébe (a konzol részleg megszűnését végül 2002-ben jelentette be hivatalosan). A Dreamcast képes volt ugyan akár Windows-t is futtatni, így felmerült, hogy a SEGA fog Windows alapú konzolt gyártani, de végül tárgyalások nem indultak a konzolrészleg megszűnése miatt. A Dreamcast több tekintetben el volt maradva vetélytársaitól, körülbelül a PS1 szintjén állt (maximum 1GB-os optikai lemezekkel dolgozott, ráadásul az internet kapcsolatot elavult modem technológiával kívánták megvalósítani).
A Nintendo ekkor még javában a Nintendo 64 korszakánál tartott, a Gamecube még tervezet sem volt. Ez a készülék messze elmaradottabb volt, mint akár csak a PS1, optikai lemez helyett cardride olvasót használt, emellett techniaki lehetőségei is igencsak elmaradottak voltak: CPU: MIPS R4300i 64-bites RISC 93.75 MHz, GPU: Silicon Graphics RCP (Reality Co-Processor) 62.5 MHz, Memória: 4 MB RDRAM Rambusnak (8MB-ig bővíthető). Szóval a készülék még csak a közelében sem volt teljesítményileg a vetélytársak gépeihez. A GameCube terve pedig, mint mondtam, ekkor még sehol nem volt, az a készüléket 2000-ben kezdték el tervezni (miután az XBOX és a PS2 azzal fenyegette a Nintendo-t, hogy végleg kitúrják a konzolpiacról) és csak 2001-ben jöttek ki vele.
"Mit jelent nalad a Windows kompatibilitas? Merthogy SEMMILYEN Windows program nem futott rajta. Meg kernel szinten sem azonosak! "
Konkrétan azt jelentette, hogy képes volt összekapcsolódni hálózatban Windows-os gépekkel (tudomásom szerint ekkor még a Linux-os gépekkel nem volt hajlandó együttműködni, ezért is jelentek meg a kalóz Linux verziók erre a konzolra), illetve ezekről a gépekről már képes volt médiatartalmak (film, zene) lejátszására is. kompatibilitás -> összeférhetőség, összeegyeztethetőség
"Azzal ugye tisztaban vagy, hogy ahogy kiadnak egy konzolt, mar rogton neki is allnak a kovetkezo generacio fejlesztesenek? Van, hogy meg elotte is! Vagy szerinted ez ugy megy, hogy egyszercsak ugy dontenek, hogy kene mar egy ujabb konzol es egy-ket honap alatt osszedobjak azt? Akkora siker volt a PSX, hogy egy pillanatig nem volt kerdeses a PS2.
...
Nem volt szo? Nem volt szo??? Mar joval elotte tele volt a sajto PS2 hirekkel. A PS4 sincs meg bejelentve, megis mindenki tudja, hogy fejlesztes alatt all es hirekbol sincs hiany."
1998-ban a PS2-ról még szó nem volt technikai szinten! Kiszivárgó hírek voltak, hogy a Sony valami nagy durranásra készül, ezért is voltak a tárgyalások, amiket említettem, az MS nem akart a konzol piacról kimaradni, főleg, hogy már ekkor sokan azt rebesgették (és persze mind a mai napig ezt rebesgetik), hogy a PC-s játékpiacnak leáldozott, a konzol teljesen át fogja venni a játékpiacot.
Szóval valóban, arról lehetett sejteni valamit, hogy lesz PS2, de konkrétumok nem voltak (se megjelenési idő, se technikai adatok, semmi, amire egy vetélytársat építeni lehetett volna).
Azt azért megjegyezném, hogy 1999 óta a konzolok piaca gyökeres változáson ment át. Már nem "szupertitkos" projektek futnak, hanem amint elkezdenek egy új konzolt tervezni, azt azonnal ki is hirdetik, folyamatosan bemutatókat tartanak, kihirdetik az aktuális haladást, stb. Egészen más üzletpolitikát követnek, mint akkortájt. Ez alapvetően abból következik, hogy átalakultak az erőviszonyok, a SEGA kiesésével megváltoztak a piaci résztvevők, ráadásul az MS egy egészen új piaci modellre kényszeríti a vetélytársait, hiszen a konzol piacra átvitte ugyanazt a modellt, ami a szoftvereknél már jól bevált, azaz minden újítást kiközölnek, megy a nagy reklámkampány és akár évekkel előre is lehet tudni, mit fog tudni a következő készülék. Ma már csak egy dolog szokott titkos lenni: a készülékek megjelenésének ideje. Általában vannak célzások, hogy mikor jelennek meg, de ezek a legtöbb esetben nem pontosak.
Itt jegyezném, meg, hogy a PS4 (alias VITA) pontosan ennek az új modellnek köszönhetően már a tervezés indulásakor (2009 július) is igen komoly hírverést kapott, emellett az új XBOX szériák megjelenésével sejteni lehetett alapon is, hogy a Sony-nak valami nagyon nagyot kell alkotnia, hogy ne szoruljon ki a konzolpiacról. Éppen ezért megy a nagy hírverés, mennek a bemutatók ezerrel. Bemutatók már dögivel voltak, már vannak képek a leendő készülékről is. Ami titkos az a megjelenés ideje, jelenleg annyit szivárogtattak ki, hogy várhatóan az új XBOX generáció elött jön ki (csavar a helyzetbe, hogy az új XBOX széria megjelenése sincs még kihirdetve), várhatóan idén decemberben. Már megy a visszaszámlálás is a PS4PlayStation4.com oldalon.
""ami az akkori modern hangrendszereket (DD - Dolby Digitl ; DS - Dolby Surround; stb.) mind külön chippel kezeli"
Van ugyan benne kulon Dolby chip, de csak egyetlen darab. Szoval bizonyitek, hogy kulon chippel kezeli a DD/DS/stb... hangrendszereket?"
Imádom, ha valaki nem tud valamit, de nekiáll vitatkozni... Javaslom, nézd már meg az általad linkelt XBOX oldalt, pont ott szerepel az, amit leírtam
Bár ha jól értelmezem a problémádat, akkor a megfogalmazáson lovagolsz, hát tessék, pontosítás: EGYETLEN, KÜLÖNÁLLÓ CHIP VAN, DE EZ VÉGZI A ÚJ HANGRENDSZEREK KEZELÉSÉT, NEM PEDIG A CPU. Remélem, ebbe már nem kötsz bele.
"Ha te maradektalanul tudsz kezelni barmilyen desktop windows-ra fejlesztett programot egy tableten, akkor ezzel szerintem cirkuszban is fellephetsz"
Ez szerintem leghamarabb október-november tájékán fog kiderülni pontosan, mikor kijön a PC-kre is a Win8 meg kijönnek a Win8-as tabletek is. Addig a dolog meddő vita.
A jelenlegi tabletek, amik Win7-tel jöttek ki (pl. Fujitsu Stylistic Q550) igazából nem mérvadóak, mivel gyakorlatilag egy asztali Win7 verzió lett megerőszakolva, hogy felmenjen egy tabletre. Mivel a Win7 nem érintő képernyőre lett optimalizálva, nem lehet igazán megmondani, hogy mennyire lehet az asztali programokat tableten kezelni. Alapvetően fel lehet rá nyomni az asztali progikat is, ki is próbáltuk, de nem vált be a dolog. Ehhez viszont hozzátartozik, hogy jelenleg a Win7-es oprendszer alapon is szenved a tableten, nem lehet jól bekalibrálni alatta a kijelzőt, nem tud pontosan navigálni, stb. Várhatóan ezeken a problémákon a Win8 változtatni fog, hiszen azt már alapvetően is érintő képernyőre optimalizálták.
"De mivel az "osszes" tablet ARM architektura alatt fut, ezert emlitettem, hogy nem eleg csak egy ilyen valtozatot forditani a programbol, hanem a UI-n is valtoztatni kell a tablet specialis vezerlese maitt. Ne porogjel mar ezen az ARM dolgon, mondtam, hogy jopar software-t irtam mar kulonbozo processzorokra es tisztaban vagyok az architekturak kozti kulonbseggel!"
Hm... Szabadna tudnom, az Atomos tabletek is ARM architecturán futnak...? Csak pár példa: Fujitsu Stylistic Q550; N455 Tablet PC, Dell Inspiron Duo, Archos 9, InnoVision THC-97 és még lenne pár, ha folytatnám a felsorolást. Ráadásul a Win8-cal jön az új széria, amikben már i3-i5 procik lesznek.
Ezekre a gépekre érdekes módon nem írtak teljesen más verziót a programokból, ami az asztalin elmegy, az általában ezen is (igaz, a Dell Inspiron Duo kicsit kilóg a sorból, mivel az egy hibrid készülék, így használható notiként is). Mint írtam, ebből nekem még csak a Fujitsu Stylistic Q550-hez volt szerencsém, amin a Win7 szerencsétlenkedett. Az asztali progik ugyan felerőltethetőek rá (kisebb ügyeskedéssel), de mint írtam, a Win7 nem érintő képernyőre készült, ennek megfelelően bizony nem igazán van a helyzet magaslatán.