• Molnibalage
    #84
    Továbbra sem értem. Nem 2 km/s-nél akarok ernyőt nyitni...

    A légkörbe visszatéréskor elkerülhetetlen a fékezés mert maga a légerők és a felmelegdés szedné apró darabokra a szerkezetet. Én az nem értem, hogy hogy a rákba lehet kevesebb a hajtóanyag tömege a 20 km alatti visszatérésnél mint egy 1-2 tonnás ernyőrendszeré. Ott azért már bőven kezd légkör lenni. Ahhoz, hogy ne a végén kelljen brutálisan lassítani folyamatosan égetni kell a hajtóanyagot.

    Az ernyők nem engednék a sebességet ~10 m/s fölé. Erről lefékezni a földetérés előtt olyan nagy szám...? Pontosan így landol majd az új Mars szonda is...

    A 27 tonnás Cár bomba erőnyője az akkori - mai szemmel vicc anyagokból - volt 1 tonna alatt és a Tu-95 max. sebességénl olvsa simán lefékezte a bombát és kitartott. A mai hiperszuper hi-tech műanyagok fajlagos teljesítménye - kg ernyő / kg megtarható és fékezhető tömeg - valszeg hülyére veri az 50 éves cuccét.

    Nem az üzemanyag ára a baj. Az, hogy azt amivel folyamatosan fékezel majd lefele az alacsony légkörbe, azt fel kell vinni totál feleslegesen 100+ km magasra. Na ettől száll el a rakéta tömege, ára és megy a teljesítménye a béka segge alá...

    Nehogy már ennyire kevés üzemnyag kelljen. Cifu itten valami százakárnyhány tonnáról beszélt. Ha ennek csak tezede a 20 km alatti magasságra eső, már akkor is az jön ki, hogy megéri ernyőzni, mert energetikailag kedvezőbb és sokkal könnyebb technikalag a leszállás. Ha valami baj lenne a hajtóművekkel akkor sem kukázódik a rakéta teljesen.