• fastleslie
    #44
    Asimov már megoldotta a problémát a Robotika 3 alaptörvényével, sőt, azon is elgondolkodott, milyen problémákkal kell szembenézni, milyen kiegészítések szükségesek, de alapvetően jó! Érdekes novellákkal dolgozta fel aggályait... pl. a gondolatolvasó robot inkább tönkrement és hazudott, mert az igazsággal ártott volna...
    A gép pedig járművezetés során egyértelmű előnyben van. sokkal több mindenre odafigyelhet és másodoerc töredéke alatt mérlegel és dönt. Csak a megfelelő adatok és algoritmusok szükségesek hozzá. És lehet, hogy jobban dönt, mint mi, emberek: Példának hoznám fel annak a sofőrnek az esetét, aki egy kutya miatt férerántotta a kormányt és a járdán közlekedő nagynmamát és unokáját gázolta halálra. Ilyet egy gép nem tenne! Amúgy a gépkocsivezető a gyenge pont a közlekedésben, hatalmas lehetőségek vannak abban, ha kiiktatjuk, vagy felügyeljük (azt hiszi, ő vezet... a mai autók ABS, követési távolság figyelő, sávváltást felügyelő stb. rendszerei meg hasonló dolgok is ez irányba mennek)
    Gondoljunk bele, mekkora gazdasági károkat okoz az, hogy passzív biztonság miatt 1,5 tonnás egy személyautó, csak azért, hogy ütközéskor védje valamelyest az utasokat. Passzív biztonság esetén nem lennének ütközések, és elég lenne egy 700 kg-os autó is. És lehetne 200-al repeszteni a városokban is, ha minden autó minden másikkal szinkronban lenne, ismerné helyzetét, útirányát, sebességét stb. Aki meg ragaszkodik a vezetés élményéhez, élje ki máshogy, úgy, hogy azzal se magát, se másokat ne veszélyeztessen!