• lordsithlord
    #8
    Te jól jártál, nálam közvetlenül az átállás után volt egy több, mint 36 órás kiesés a netben.

    1.Késő este (olyan 1/2 10 körül elment a netem. Másnap reggel már 8-kor felhívtam az ügyfélszolgálatot, közölték, hogy a modemig nincs hiba, a hibát a belső hálózatban keressem. Mondtam neki, hogy ne haragudjon már meg, de ugye nem egy informatikusnak akarja bemagyarázni, hogy ha a belső hálózatom simán működik probléma nélkül, viszont a modem logja szerint hibás firmware-re kellene frissítenie kényszerítetten, akkor nálam van a hiba. Erre ígértek egy gyors visszahívást a technikai osztálytól.

    2. Pár órával később megtudtam ismerősöktől, hogy olyannyira nem belső a hiba, hogy az egész megyében akadozik a UPC internete ugyanezzel a hibajelenséggel. Felhívtam őket, közölték, hogy valahol kábelszakadásuk van, türelmemet kérik. Mikor jeleztem, hogy már megbocsássanak, de a modem kap jelet, kap IP-t, de állandóan frissülni akar egy hibás firmware-rel, ismét ígértek egy gyors visszahívást a technikai osztálytól. Ez volt olyan dél körül.

    3. Este 8-ra hazaértem, még mindig nem volt net. Bepipultam, ismét felhívtam őket. Az ügyfélszolgálatos megint nekiállt magyarázni meg gyors visszahívást ígérgetni, de akkor már közöltem vele, hogy inkább kivárom, kapcsoljon egy technikust. Kemény 30 perc után végre felvette a technikus a telefont, aki végre felfogta, hogy jó lenne, ha vagy kicserélnék azt az átkozott firmware-t egy olyanra, ami tényleg ahhoz a típushoz tartozik, amit távolról akarnak frissíteni, vagy leállítanák a kényszerített frissítési parancsot. De hogy légy is legyen a levesben: neki nem volt hozzá jogosultsága, hogy belenyúljon a szerverbe, akinek meg lett volna, az kiment területre és ott kereste a hibát...

    4. Másnap reggel 9-kor még nem volt netem. Már ott tartottam, hogy felhívom őket, hogy mikor veszi valaki a fáradságot, hogy végre kivegyen egy pipát a listán vagy kicseréljen másikra 1 fájlt, mikor 3/4 10 felé hirtelen a net visszatért. Belenéztem a modem logjába, inkább kikapcsolták a frissítési parancsot.


    Mindezek után kaptam egy levelet, hogy 14.-e után keressem az ügyfélszolgálatot, mert akkortól elő lehet fizetni nagy sebességű, kedvező árú netkapcsolatra. Fel is hívtam őket 15.-én, hogy akkor most mit is kell tennem. Közölték, hogy mégsincs nagy sebességű kapcsolat, mert a Rubi régi hálózata nem kompatibilis a UPC hálózatával. Mikor jeleztem, hogy ez érdekes, akkor hogyan szórnak rajta, kapcsolták inkább a technikust, aki elmagyarázta, hogy nem nem kompatibilis a hálózat, de olyan szinten elavult, hogy sem a digitális műsorszórást, sem a Fiber netet nem tudják megvalósítani rajta (ez egyébként igaz is, valóban marhátra elavult a hálózat errefelé, a megvalósításakor ott spórolt a kistérségi, ahol csak tudott). De közölte, hogy köthetek nyugodtan szerződést a 16MBit-es csomagra, már megkezdték a hálózat felújításárt, 1 vewn belül lesz Fiber és digitális szórás is. Ebben maradtunk, visszakapcsolt az ügyintézőhöz.

    ÉS akkor jöjjön a feketeleves: az ügyintéző szépen kiszámolta, hogy ha 1 csomagot feljebb lépek, azzal jobban járok, mint most, mert 1 év hűséggel olcsóbban jövök ki, mint amennyit most kell fizetnem. Ez még oké is lett volna, de a telefonra közölte, hogy havi 1400 forint, miközben a honlapon ugyanaz a csomag csupán 550-ért volt hirdetve. Mondtam, hogy akkor ezt most át kell gondolnom, majd jelentkezem. Kötötte az ebet a karóhoz, hogy de ő majd visszahív (persze hogy visszahív, hiszen jutalékos rendszerben dolgoznak...), de mondtam, hogy nem tudom, mikorra jutok döntésre. Másnap bementem a legközelebbi UPC irodába, ahol ismét ugyanazokat az árakat mondták, mint az ügyintéző a telefonban. Mondtam, hogy akkor a neten miért van feleannyiért a telefon, erre a nő nagyot nézett, majd megnézte a neten mi szerepel és közölte, hogy ja igen, valóban ott feleannyi, de az csak a netes rendelésre vonatkozik...

    Ennyit a korrektségről.


    De van víg dolog is a UPC-nél: mikor felhívja őket az ember és az internet hibabejelentéséhez navigál, ott jön egy üzenet, ami tájékoztat arról, hogy legtöbbször a modem hibájából nincs net, ezért javasolt annak áramtalanítása, mert az az esetek 90%-ában megoldja a hibát. Ha pedig véletlenül nem oldódik meg a hiba, az üzenet szerint javasolt az interneten megnézni a UPC hibaelhárító oldalát...