Strike Zombies - 2D akció / tower defense játék
  • donpedro
    #1
    Sziasztok! A nevem Péter, és 2011 végén megalakult – többek között – játékfejlesztő csapatunkat képviselem, melynek neve SharpByte. Első játékunk a Strike Zombies amolyan nyílt titokként, csendben cseperedett, épült-szépült, de a srácokkal úgy gondoljuk, hogy elértünk a munka azon fázisába, amikor már a világ elé tárhatjuk eddigi eredményeinket.


    Még pár hónap és jönnek a zombik, csak a te villámaid állíthatják meg őket...

    Programunk ötlete nagyjából 18 hónapja fogant, és elsősorban az okostelefonok, valamint táblagépek érintésvezérlése ihlette. Biztosan sokan ismerik a Fruit Ninja című - egyszerűsége ellenére rendkívül sikeres - játékot. Ebben a képernyőn felbukkanó gyümölcsöket az ujjunkkal húzható vonallal hasíthattuk ketté. A Strike Zombies esetében a koncepció annyiban módosul, hogy nem egy vonalat kell húzni, hanem kettőt, és ezek metszéspontjából csap majd ki függőlegesen lefelé a gyilkos villám, amely a mélyben ritkítja a támadó hordák sorait.


    Ez itt a menü kezelőfelülete. Okostelefonokon, Tableteken az ujjunkkal gördíthetjük a menüt.

    Hogy ellenfeleink aprítása ne ütközzön morális korlátokba – na meg az aktuális divathullám meglovagolásának érdekében is – a rosszfiúk zombiformát kaptak. A játékmenet változatosságának növelése okán a húsunkra pályázó zombik több különféle formában törnek az életünkre. Lassan sántikálva, futva, időről-időre felszökkenve, vagy épp (majdnem) teljesen kiszámíthatatlanul cikázva törekednek a játékos elfogyasztására. Ezek a vérszomjas élőhalottak természetesen abban is különböznek majd egymástól, hogy némelyikük kevésbbé „ütésálló”, míg másokat szó szerint többször is agyon kell csapni.



    Szerencsére a zombipusztításban segítségünk is lesz. Akadnak más túlélők, akik részben - nem kimondottan önkéntes - csaliként szolgálnak majd, esetleg saját puskájukkal ritkítják a sorokat, de lesznek a pályán itt-ott elszórt, villámmal felrobbantható hordók, áramot vezető nagyobb pocsolyák, kidönthető fák, felgyújtható bokrok, és még néhány egyéb nyalánkság. Továbbá a felhasználható villámok fajtái is egyre gyarapodnak, ahogy a pályákat leküzdve halad előre a történetben a játékos. (A teljesség igénye nélkül: zombiról-zombira ugró „chain lightning”, össze-vissza cikázó, majd robbanó gömbvillám, tektonikus rengést előidéző, ezzel a zombikat lábukról ledöntő sugár, stb, stb...)

    A történet háttérébe nyújt betekintést ez a bő egyperces teaser, amelyben a játék készülő prototípusából is felvillan néhány másodperc:



    A részleteket hasonló, rövid átvezető videókból ismeri majd meg a játékos – ezzel kapcsolatban többet egyelőre nem árulnék el, bár a műfaj sajátosságaiból fakadóan sok minden eleve adott, például világmegmentés közben mindig jut idő arra, hogy feltűnjön egy bajba jutott nőnemű is...



    Előzetes terveink szerint Androidra, IOS-re és Windowsra is elkészítjük a játékot; ezek közül az Android élvez elsőbbséget. Nagyon fontosnak tartom kiemelni, hogy a játék ingyenesen elérhető lesz! Ez persze azt is jelenti, hogy (kizárólag!) a menüben időnként reklámok bukkanak majd fel. Ugyanakkor ha valaki szeretne egy teljesen reklámmentes változatot, (vagy csak szeretné támogatni a játék fejlesztését) jelenleg is zajló (itt elérhető) crowdfunding kampányunk keretében mindössze 2$ ellenében „előrendelheti” a reklámok nélküli verziót! Szerencsésebb anyagi helyzetű rajongóink nagyobb összegekért cserébe egészen külenleges extrákkal is gazdagodhatnak!

    Amennyiben kérdésetek van, weboldalunkon a SharpByte.org-on, Facebookon, vagy az [email protected] emailcímen tehetitek fel azt. Egyébként is arra buzdítok mindenkit, hogy ha szimpatikus számotokra az ötlet, vagy a megvalósítás bármely részlete (például a zene, a grafika, bármi...), like-oljatok, osszatok meg minket, terjesszétek hírünket, hogy fejlesztői ígéreteink valóban magas szinten valósulhassanak meg.

    Különösen jól jön számunkra, ha közvetlenül a kampányhoz, vagyis ide írjátok kommentjeiteket. (Regisztráció nem szükséges, ha facebookról léptek be.)

    A közeljövőben szeretnénk még sokszor hírt adni a projekt fejlődéséről, úgyhogy nézzetek vissza gyakran!

    Köszi a figyelmet!

    Lukács Péter,
    A SharpByte alapítója