• aaaaa
    #6
    Ez akkor is bűnrészesség. A telefontársaságok keményen sárosak a dologban, bárhogy is szépítjük. Az ő aktív segítségük nélkül nem jöhetne létre EKKORA ÖSSZEGŰ csalás. Nem kell azonnal utalni, az ilyen pénzeket, és ha kiderül hogy csalás történt, nem kell ráterhelni az áldozatok előfizetésire. Ne mondja senki, hogy közérdek, hogy az emelt díjas számok haszonélvezői azonnal megkapják a pénzüket. Várjon 30-60 napot, addig eljut a számla az előfizetőhöz. 2/3-a ezen számok üzemeltetőinek amúgy is szextelefonok, jósdák, értelmetlen szavazások, és egyéb "közhasznú" szolgáltatások üzemeltetéséből gyűjti a pénzt.
    Ha egy egyszerű beszállítót, aki valós termékeket termel, simán lehet váratni 90 napot, akkor ezeket a "semmiből" pénzt kreáló szolgáltatásokat is lehet késleltetni egy ideig biztonsági okokból.
    Bárki bármit mond, itt a telefontársaságok nagyon keményen részt vesznek abban, hogy ezek a csalások létrejöhetnek. Vagyis nem teszik meg a tőlünk elvárható maximumot a lehetséges csalások kiküszöbölésére. Ezen csak az változtathat, ha a törvényhozás módosítaná az emelt számos biznisz lehetőségeit. Mármint, ha akarna valamit is tenni, mert úgy tűnik majdnem biztosan nem akar.
    Miért van az ha egy előfizetéses mobil túllép egy havi keretet mondjuk 50 ezer forint egyszerűen nem hiteleznek tovább ? Ugyanígy kellene eljárni a vezetékes esetekben is, nem 100 milliós forgalmakat megengedni olyanoknak, akiről tudják, hogy biztos nem generálnának ekkora forgalmat, és 100% nem képesek kifizetni sem. Ez a fogyasztóvédelem és hírközlési felügyelet feladata lenne, inkább ezekkel kellene foglalkozniuk, nem azzal, hogy adnak-e magyar nyelvű 30 oldalas használati utasítást egy hajszárítóhoz...