• torreadorz
    #36
    Mit szerettél volna bizonyitani az autóvezetéssel? Az autóvezetés egy igen bonyolult komplex dolog ráadásul nyilt rendszer. Ennek ellenére _rendkivül_ kevés baleset történik, ha figyelembe veszed a közlekedésben részt vevők számát.

    Továbbá azt sem árt elfelejteni hogy bizony a baleset jelentős része fáradságból fakad, ami meg azért van mert mondjuk a kamionosok túlhajtottak amivel emberként nem tudsz mit csinálni. Ha mindenki minden nap üdén és frissen ülne be a kocsiba, mert csak az az egy feladata van hogy az összes szabályt betartva megfelelő tempóban vezessen, akkor meg valószinüleg alig lenne baleset. de ez egy utópisztikus világ. Arról már nem is beszélve hogy az emberek szellemi képességei sem egyformák, ha a gépekkel akarnánk vetekedni akkor a mostani vezetők fele sem vezethetne.

    A google autója nem tudom milyen lesz, de egyet tudok: ha gépek fogják vezetni az autókat és a tulajdonosaik ugyanúgy meghackelik őket mint ahogy ma túlhajtják az emberi vezetőket, akkor pont ugyanannyi balesetet fognak okozni.

    Azért mert egy gép autó jó eséllyel nem fogja tudni lereagálni hogy a kanyarban szembejövő kamion 90 helyett 110-el jön és a kilengése miatt átsodrodik az ő sávjába, ahol az autónak félre kell rántania a kormányt. Pontosabban le fogja reagálni, a gép félrekapja a kormányt és máris kész a baleset pont ahogy egy ember tenné.

    Egyébiránt a gépektől senki nem várja hogy tökéletes legyen, elég ha csak annyit hibázik mint egy ember. Ennél sokkal érdekesebb kérdés, hogy amikor hibázik (márpedig fog), akkor ki a felelős? Etc, beülsz a google autójába és az véletlenül elüt egy embert. Akkor ki a felelős? Te, mert nem vágtál közbe, a google mint gyártó, vagy a google vezetője? Érdekes kérdések.