• kvp
    #18
    "Pl. abban az abszurd - bár létező - helyzetben ha kiszalad elé egy kisgyerek, elfogja csapni, vagy inkább vállal egy félrerántást és nekifut vmi másnak?"

    Az automata auto olyan zonaban, ahol ki tud szaladni egy kisgyerek nem fog annal gyorsabban menni, mint ami meg lehetove teszi a biztonsagos megallast. Igen, neha nagyon lassu lesz, de legalabb biztosan nem fog elutni semmit, meg egy macskat sem.

    Olyan teruleten ahol nem varhato egy gyerek felbukkanasa (autopalya) pedig a szamitogep sokkal valoszinubben tud ket atrohano ember kozott atjutni, ugyanis soha nem rantja el a kormanyt, hanem iranyt modosit, pontosan kiszamolt adatok alapjan.

    "Az amúgy frankón működik Amerikában ahol az utak megfelelő állapotban vannak, ahhoz hogy egy gép vezesse."

    Azert kezdtek elobb a sivatagi robotauto versennyel, hogy birjak a terepet. Gyakorlatilag ha az auto maga birja, akkor ut nelkul, terepen haladva is hasznalhato a szoftver. Ehhez kepest egy katyu nem igazan fogja zavarni.

    "MOndjuk már olvastam valahol hogy japánban van már egy-két ilyen vonat, és tökleteesen beváltak."

    Meg franciaorszagban, angliaban, kanadaban, meg az usa-ban es ausztraliaban, kinaban, stb., bar joreszt metrok vagy magasvasutak, de rengeteg ilyen jarmu rohangal mar most is. Itthon csak majd a 4-es metro lesz teljesen automata. Egyebkent a pesti 3-as metrovonal is automata uzemmodban ment az epites utan jopar evig, csak mostanaban kell kezzel vezetni, mert rossz a palya. Ember azert van benne, hogy nyomkodja a gombokat ha elromlik az automata. (most nyomkodjak is) Rendes onjaro robotok egyebkent itthon a honved korhazban rohangalnak, bar azok eleg butak. Automata autot eddig magyarorszaghoz legkozelebb graz-ban lattam 2 eve, de ott siman kiengedtek a forgalomba. (es csak majdnem utotte el az ele hirtelen beugro sajtosokat)