asgh#48
Az egy dolog, hogy vannak trendek és hóbortok, de ez egy tyúk vagy tojás dilemma.
A siker generálja a trendet, vagy a trend a sikert?
Logikusan végiggondolva, ha a siker a trenden múlna és a trend kizárólag marketing eszközökkel elindítható, akkor nincs is szükség használható termékekre.
Véleményem szerint a trendek úgy alakulnak ki, hogy készülnek olyan termékek, amik paradigmaváltást idéznek elő a piacon.
A paradigmaváltás felismerése indítja el a trendet, mely szerint mindenki akar olyat, akár szüksége van rá, akár nem, mert nem akar benn ragadni a "régi világban" és lemaradni a többiektől.
A 80-as években pl. a nagy szocialista vállalatok úgy kezdtek el számítógépeket alkalmazni, hogy több kárt okoztak vele a vállalat működésében, mint hasznot. Mert akkor a vállalati informatika volt a trend, amit az agyhalott vállalatvezetés úgy követett, hogy fogalma sem volt róla, hogy minek.
Most akkor azoknak volt igazuk, akik szerint a vállalati informatika és úgy általában a számítógép hülyeség, meg majd szépen kipukkad a lufi és mindenki visszatért a kartotékokhoz és az írógéphez?
Nyilván nem.
Na most is pontosan erről van szó.
Az otthoni informatikában paradigmaváltás van, megjelennek különböző mobil eszközök, amik van, akiknek hasznosak és van, akiknek nem. És persze - mint mindig - vannak olyanok, akik agyatlanul követik a trendet.
Ebből azonban nem következik, hogy:
a: _mindenki_ agyatlan trendkövető lenne
b: az új eszközök alapból használhatatlan hulladékok