• asgh
    #3
    A PC irodai eszköz, az emberek pedig egyre kevésbé akarnak irodát telepíteni az otthonukba, ezért fordulnak az okostelefonok, okostévék, táblagépek, játékkonzolok, stb. felé.
    Valójában az volt a természetellenes helyzet, hogy az alapvetően irodai célra tervezett PC - a windowsnak és a nyitott platformból adódó olcsóságának köszönhetően - ennyire elterjedt a mindennapi háztartásokban. Az IBM anno nem is értette ezt a jelenséget és nem foglalkozott a home piaccal, ezért tudták a saját termékével legyőzni a többiek.
    Mostanság jutott el az iparág arra a szintre, hogy a háztartásokban elégséges teljesítményt más, nem intel megoldásokkal is biztosítani tudja, akár jóval olcsóbban is, ezért a háztartások jelentős részéből bizony szépen szorulnak kifele a PC-k.
    Ez viszont nem jelenti azt, hogy a cégeknek ne lenne szükségük irodai gépekre. Egyszerűen annyi történik, hogy az eddig összenőtt két piaci szegmens szépen elválik egymástól, ezért az egész piac hullámzik: a home piacon erős Dell szopóágon van, a vállalati piacon erős HP és Lenovo pedig tartja magát.