nett#241
A Kassai kódex hamisítására visszatérve:
A hisztis picsa kutatók két legellenszevesebb érve:
- a személyeskedés
- a személyeskedéssel megvádolás
Sosem tudod meg melyik kezdte és melyik melyiknek irigye, lemosni lehetetlen.
Borsa személyisége és történelmi szerepe önmaga sem tiszta (szerintem).
A Borsa válaszával citált szöveg nem támasztja alá a nem dolgozott a hagyatékkal állítást.
Fehér sosem állította, hogy az általa használt több kézen átment másolat hiteles.
Az eredeti másolat megsemmisülésének vagy megsemmisítésének valószínűsége nagyobb, mint a meghamisításának (szerintem), törvény garantálta az összes könyvtár átválogatását.
A hivatkozott pontatlanságok egy részének semmilyen köze nincs másolathoz, azok Fehér sajátjai, ráadásul nem is igazán lényegbevágó részeken.
A kronológiai, névbeli, ismétlésbeli tévedések emberi tévedések.
Szerintem végleg elvesztette az anyagot, de a tartalmát meg akarta védeni.
És végül, nem látom mi lenne Fehét motivációja a csalásra. Mert a Kovács Béla által hivatkozott – a könyv előszavából való! - idézet nem a források hamisítására, hanem a források szándékolt egyirányú keresésére utal. Miért pont egy Domonkos rendi pap akarná a táltosok és sámánok égetését bizonyítani?
Javaslom, hogy a cáfolatok és védések mellett az eredeti művet is olvasd el, mielőtt végső – „vagy igaz, vagy hamis” – ítéletet kimondanád.