• blasko1990
    #48
    Gyerekes az amit itt csináltok.. mind két cég másban jó és jobb is marad. Azt nem értem alapból , hogy az Apple "hate-s" usereknek mért fáj az ha "drágák" a termékik ,ha úgyis utáljátok akkor mér érdekel titeket az ára?
    Ez a két cég tökéletesen megvan egymás mellett a piacon.. (kiposztolok egy cikket , fordítsatok rá 2 percet).. valamint nem minden Apple user sikkasztó gazdag , itt magyarországon mindenki annak számít aki sikeres , de lényegtelen hogy mennyit kapart a sikeres karrierért :)(De a szőke nők a crossover BMW-ben okék XD)
    direk lementettem annón erről egy cikket , ami nagyjából ezt össze is foglalja , érdemes 2 percet szánni rá (egy Apple fórum oldalról van úgyhogy nem kell meglepődni hogy az Alma felöl közelít a téma felé de a lényeg ugyanaz..)
    "Az Apple barátja inkább a Google, mint ellensége

    szerző: beszmac | 2011. augusztus 13. @ 11:371 hozzászólás
    [CultOfMac] Első látásra talán azt hiheti a felületes szemlélő, hogy az Apple és a Google egymás legnagyobb versenytársai. Nem is meglepő ez a feltételezés, ha azt nézzük, hogy az Apple legnagyobb bevételi forrását az iPhone és az iPad jelenti, és mindkét kategóriában a Google Android platformja a legnagyobb rivális.



    Az elmélet, hogy az Apple és a Google versenytársak két, elsőre igen logikusnak tűnő dolgon alapszik. Az első, hogy az okostelefon vagy táblagép felhasználók, ha vásárláson törik a fejüket választani fognak, többnyire az Apple és az Android eszközei közül. A két cég tehát egymással verseng a fogyasztókért.

    A második feltevés, hogy a két platform közötti verseny fogja eldönteni, hogy ki irányítja a piacot a jövőben, ki lesz a domináns szereplő. Ugyanez játszódott le anno a Windows-Mac párharcban is.

    A probléma csak ott van a fentiekkel, hogy aki így gondolkozik, elfelejti, hogy a Google és az Apple végtére is vállalatok, így az elsődleges céljuk, hogy profitot termeljenek. A kérdés csak az, hogy ebben a törekvésben keresztezi-e egymást a két vállalat. A válasz meglepő: nem igazán.

    Azt szokták mondani, hogy az üzleti világ olyan mint a biológia: a fajok (cégek) a túlélésért küzdenek. De csak akkor versenytársak igazán, ha mindketten ugyanazokért a forrásokért harcolnak. Ha egy tóban az egyik hal algákkal táplálkozik, a másik pedig kukacokkal, nem igazán fogják egymást zavarni, akkor sem ha ugyanabban a tóban élnek.

    Ha a Google-Android verseny szempontjából nézzük, akkor ez esetben a források tulajdonképpen a bevételek. Nézzük meg, honnan is vannak a két cég bevételei!

    Az Apple elsősorban integrált hardver-szoftver termékekből keresi a pénzt, ami mellett eladnak önálló szoftvereket is. Ezekhez képest még az App Store-ba kerülő aplikációk árából lecsípett 30% is elhanyagolható profitot termel a cégnek, a reklámozás pedig tényleg a bevételeik elenyésző százalékát teszi ki.

    Ezzel szemben a Google bevételeinek 97%-a származik a reklámokból. Ehhez képest a szoftvereken, a hardvereken és más dolgokon szinte semmit nem keresnek. Az Apple tehát a fogyasztói elektronikában érdekelt, míg a Google a reklámpiacon.

    A legtipikusabb vita a rajongók között, hogy az Apple iOS „integrált” a rajongók szerint és „zárt” az Apple-gyűlölők szerint, míg a Google rendszere „nyitott” az Android rajongók szerint, ugyanakkor „töredezett” a másik tábor szemében. Ez a vita teljesen parttalan. Mindkét megoldásnak megvannak az előnyei és a hátrányai is, éppen ezért mindig lesznek emberek, akiknek az egyik vagy a másik fog megfelelni.

    Ha az Android a jövőben is uralni tudja a „nyitott” piacot, akkor továbbra is a legtöbb eladott mobileszköz Android-alapú lesz, de a legnagyobb bevételei az Apple-nek lesznek az okostelefonokból és táblagépekből. És ez a helyzet mindkét vállalatnak teljesen megfelel. Az Apple sosem akart a tömegeknek készülékeket gyártani, mindig is a felső árkategóriát preferálták, és természetesen a legjobb minőségű termékeket, így a tömegpiacot szívesen engedik át más gyártóknak.

    Azért nem lehet azt állítani, hogy az Apple és a Google semmilyen piacon nem kerül egymással szembe, de az tény, hogy ez a néhány szűk sáv a profit szempontjából szinte elhanyagolható. És ami még fontosabb, a Google több hasznot hoz az Apple-nek, mint amennyit elvesztenek a piaci versenyben.

    Például biztos nem vagyok egyedül azzal, hogy több Google applikációt is találok kapásból az iPhone-om főképernyőjén. Gondoljunk csak a Maps-ra vagy a Google Search programjára, ami például az egyik legjobban sikerült iPhone alkalmazás. De a fentieken kívűl megemlíthetjük a Google Earth-t, a Gmailt vagy akár a Google+ applikációkat is, amik nemcsak Androidon, de iOS-en is tökéletesen működnek. Sok esetben az Apple saját alkalmazásai helyett is inkább a Google programjait érdemes használni, mert egyszerűen jobbak. Nélkülük nem is lenne teljes a megszokott Apple felhasználói élmény, nem is említve azt, hogy a legtöbb ilyen alkalmazás ingyenes.

    Ráadásul felhozhatjuk érvként a régi mondást: „az ellenségem ellensége a barátom”. Márpedig a Google és az Apple sok közös ellenséggel néz szembe. Gondoljunk csak arra, hogy pár éve még egy kanadai (RIM) és egy finn (Nokia) vállalat vezette a mobiltelefonpiacot. A két cég székhelye a Föld két teljesen másik oldalán helyezkedik el, és mostanra legyőzte őket két olyan vállalat, akik egymástól mindössze kilométerekre találhatók, a Szilícium-völgyben. Ugyanígy együtt versenyez a két vállalat a feltörekvő ázsiai fogyasztói elektronikában érdekelt vállalatokkal. Az együttesen „Asia Inc.”-nak nevezett távolkeleti gyártók jelenlegi fejlődését látva nem kizárt, hogy 10 éven belül kínai keresőmotorokat használunk majd, és mindenki koreai telefonokkal a kezében fog futkosni, bár egyelőre a két cég még tartja magát.

    A fentiek alapján érdekes azt látni, hogy a két rajongótábor lépten-nyomon egymás torkának ugrik, akár még itt a fórumon is. Persze mindenki szeretné, ha a kedvenc platformja kerülne ki a versenyből győztesen, de nem is biztos, hogy van igazi verseny, és az Apple szempontjából – legalábbis ha az üzletet nézzük – a Google inkább barátnak, mint ellenségnek tekinthető. "