• Komolytalan
    #35
    "Az e-mail előnye a chat-tel szemben, hogy akkor válaszolsz rá amikor van időd. Ha irodában dolgozol, akkor tudod hogy nem úgy van az, hogy Micike most akar valamit akkor azt most fogja megkapni. Ha mindenki chat-en zaklat az teljesen megszakítja a munkafolyamatot. Ha meg nagyon sürgős, a legtöbb irodában van telefon, vagy lehet kérdezni személyesen is. Azt, hogy nem kell megírni az e-mail-t, nem is értem, miért lenne egy chat jobb, és oda miért kéne kevesebb infót írni?"
    Az előnye a hátránya is: amíg nem válaszolsz az illető kérésére, addig feltartod őt a munkájában. Egyébként Skypeon se kell azonnal válaszolni, tehát ez chaten is megtörténhet. A különbség az, hogy míg emailben ő elcsesz arra egy csomó időt, hogy korrektül összeszedve, hülyebiztosan megírja a problémáját, addig chaten ez annyi, hogy
    - van egy gondom, ráérsz?
    - igen/10 perc múlva/legkorábban délután
    És utána már sokkal folyamatosabb az egész.
    Ez nem zökkent ki senkit se a munkafolyamatból úgy, mint egy 50 soros email.

    "Mivel sokkal többen hozzáférnek, a beszélgetések sokkal könnyebben el is veszhetnek."
    Ez hülyeség. Olvasási jogtól még nem törlődött semmi se.

    "Azt meg nem lehet hogy mindent az örökkévalóságig tárolni, mert az aztán nem kis kapacitás."
    De, lehet. Sőt, továbbmegyek: ez kevesebb helyet is foglal. Egy emailfiók pik-pakk fel tud gigabyte méretűre duzzadni, de itt ha 1-1 feladat lezárul az átkerülhet az archívumba, mondjuk szalagos tárolókra. És maradhat belőle annyi a szerveren, hogy userid, projectid, eltöltött idő - tehát csak a statisztika, amiből látszik hogy mit is csinált az alkalmazott.

    "Ha az információnak nincs gazdája, akkor problémás a dolog, lehet hogy valakinek még van benne fontos infó, másnak meg már nincs, és ez konfliktushoz vezet."
    Miért ne lenne gazdája? Alapvető gazda az, aki indított a threadet. Utána meg át lehet ruházni, meg lehet osztani, stb.

    "E-mail-nél is, ha history-val küldjük."
    De ez pl. nem kötelezhető. Beletörölhet bárki, kivehet részeket, stb. Ahogy a Reply to all sem. A historyt nem jó a felhasználókra bízni.


    ""Úgy általában utólag jól rendszerezhető a dolog."
    E-mail is, nekem 3-4 mappa mélységig vannak kategóriákba és alkategóriákba rakva a levelek, mindent megtalálok amit keresek (az már más kérdés hogy a nyomorult lotus notes ezeket nem tudja normálisan kezelni, de ez nem az e-mail hibája)."
    A mappába rendezés az nulla. Abból nem lesz adatbázis, amelyből látszik ki min dolgozik éppen, mit oldott meg, meg úgy általában mennyire hasznos a munkája, stb.

    "a beszédfelismerés nem hiszem hogy túlságosan realisztikus lenne egy nagy irodában."
    Nekünk kb 30 főre van 2 hangszigetelt tárgyalónk, viszont a megbeszélések összefoglalása, logolása mindig gond. Ahogy az is, hogy a tényleges problémamegoldásra sokkal kevesebb idő is elég volna, mint ami egy-egy megbeszéléssel elmegy.