• Komolytalan
    #26
    12 éve a főnököm egy Workflow rendszerben látta volna a céges email kiváltását - az se lett volna hülyeség. Végül is nem lett belőle semmi, mert vezetőváltás volt, és nem kaptuk meg a zöld lámpát. Viszont az már akkor is egyértelműen látszott, hogy céges használatra az emailnél hatékonyabb dolgok léteznek. Mondok pár dolgot, amit egy ilyen közösséginek nevezett izével meg lehet oldani, emailben meg minimum macerás:
    - Nem kell végig megírnod az emailt, mert chaten beírsz egy mondatot, az illető meg válaszol. Tudom, erre most is ott a Skype, de annak azért elég elb.szott a historyja, mivel ahányféle beszélgetési csoport, annyi history (tán még az is számít, hogy milyen sorrendben húztam bele az embereket). Sose abban a csoportban keresek, ahol kéne.
    - A beszélgetések központi szerveren logoltak, feldolgozhatóak, kereshetőek, stb.
    - Egy beszélgetésbe - vagy nevezzük folyamatnak - be lehet valakit vonni utólag úgy, hogy látja az előzményeket (Skype esetén ez élből nincs így).
    - Úgy általában utólag jól rendszerezhető a dolog.
    - Lehet hierarchikus beszélgetéseket csinálni (van 5 probléma, felírom, hogy ágazzon el 5 felé a beszélgetés, és sorban (párhuzamosan, de másik threadbe) megbeszéljük mindet.
    - A beszélgetésből kiemelhetőek a fontos és kevésbé fontos részek (akár személyre szabott, vagy megosztott is lehet a "kihúzás"). Ezzel az itt folyó beszélgetésekből könnyen készíthetünk memot.
    - Hang alapú beszélgetés beszédfelismeréssel könnyen szövegessé alakítható (emaillé nem).

    Szóval van a dologban ráció, sőt én úgy gondolom, hogy ez jól megcsinálva, és "dobozos szoftverként", vagy mondjuk úgy szolgáltatásként értékesítve nagyobb sikersztori lehetne mint a Google, Facebook meg az Apple együttesen. Aki irodai munkát végez, pláne nem favágást, hanem valami kreatívat az tudhatja hogy borzalmasan sok idő megy el fingköszörülésre, nagyon sok a fölösleges kör, amely pont a kommunikációs csatornák különböző defektjeinek köszönhetőek. Email körülményes és lassú (megírni is, reakció is), IM programok rosszul kereshetőek, rendezhetőek és megoszthatóak, élő megbeszélések meg nem hatékonyak (leragadunk egy marginális problémánál, eltérünk másfelé, stb).