• kvp
    #30
    "A fogazott szíj (vagy lánc, csak az már nem divat) azért szükséges, mert akkor ha megáll az elektronyika (pl lemerül az aksi, zárlat, meghal a jeladó/vevő, de akár csak leveszed a gyújtást) nem baj az, ha az éppen nyitott szelepek visszazárnak, mielőtt odaér a dugattyú hozzájuk."

    Szolenoidos szelepvezerlesnel a zarast rugok vegzik, tehat barmilyen hiba eseten minden szelep zar, mig vezermuszij szakadas eseten a hengerfejeknek annyi. Sokkal hatekonyabb, mert kevesebb kopo akatresz van es egyszeruen megvalosithato a fordulatszam/terheles fuggo szelepvezerles is, ami mechanikus rendszernel bonyolult. A benzin vagy dizel elektromos rendszerek hatekonysaga jobb mint a sima mechanikus hajtasoke, mivel elhagyhato a sebessegvalto es a motor sebessegtol fuggetlenul az idealis tartomanyaban tud mukodni.

    Az erdekes az, hogy ezek a technologiak a legjobban koltsegerzeleny ipari szegmensben mar evtizedek ota megvannak, csak a fogyasztoi jarmuvekben nem jelentek meg meg nagy szamban.

    A masik emlitett megoldas, a turbogeneratoros rendszer meg ennel is egyszerubb es hatekonyabb meghajtast tenne lehetove.