• zord01
    #21
    Szerintem az automata cuccok nagyon messze vannak még. A közlekedés csomó olyan doloból áll ami nem modellezhető (legalábbis még nem). Pl mi van akkor, ha előtted beszakad az út? Erre hogy reagál a gép. És arra hogyan, hogy a 6 éves Pistike a szélvédő előtt reptetni a játékhelikopterét?
    Vagy hogy elhaladsz egy olyan szerpentinen, ahol lesodródott már egy kocsi, és a kocsi is meg a sofőrje is fennakadt egy fán? (megtörtént eset, és a sofőr túlélte, igaz épphogy, mert napokig azt hitték az emberek, hogy az a kocsi ott a fán egy reklám).
    Tudaj ezt értelmezni egy kocsi, ha egy ember sem képes?

    Más. Egy automata kocsiba pl beszállhat jogsi nélküli ember? Nyilván az lenne az ideális, ha beszállhatna, viszont ő neki nem engedheti át a volánt az automatika, és nem várhatja el tőle, hogy átsegítse a nehezebb közlekedési szituációkon.

    Szóval sztem az automata kocsi még nagyon messze van, MI kell hozzá, és az, hogy a kocsik egymás néhány kilométeres körzetében kommunikáljanak.
    "Vigyázz, itt és itt jövök, gyorsan", "Nekem lesz elsőbségem." "Lassíts, itt csúszik az út", "menjél más felé, itt dugó van"

    A BMW-k már pár éve tudják ezt a kommunikációt, de jószerivel csak közlekedési infókat osztanak meg egymással. Szerintem ennek a kommunikációnak a fejlesztése lehetővé teszi, hogy ne is kerüljön sor olyan váratlan eseményre, amit az autók egymáshoz viszonyított sebessége, és helyzete idéz elő. Ergo már a korábban felhozott példa szerint egy egyenrangú kereszteződésben már jóval azelőtt le tudnám meccselni, hogy ki merre akar menni, hogy de facto beérnének a kereszteződésbe. Így meg sem kéne állniuk, ezzel is időt takaríthatnak meg...