Az Amnesia: The Dark Descent folytatása...


  • wantonly
    #51
    Amnesia: Machine for Pigs beszámoló
    :
    A horror játékok terén számomra etalonnak számító The Dark Descent és a korábbi Penumbra trilógia után úgy éreztem megér egy előrendelést a Frictional Games új játéka.

    És, hogy megérte-e? Az előd ismeretében ez a rész középszerűre sikerült, ugyanakkor látszik rajta a rengeteg munka és végeredmény még így sem lett rossz. Magasra tették a lécet és ezt most bár nem sikerült megugrani, de azért mégiscsak egy korrekt horror játékot - avagy ebben ez esetben inkább thriller-t - tettek le az asztalra. Szóval a válaszom igen, megérte, bár nem vagyok teljesen elégedett.

    A grafika nem sokat változott, bár nekem eddig sem volt vele bajom. Azért örülnék, ha legközelebb már szebb lenne a játék, de a hangulat, a nyomasztó atmoszféra így is megvan. Az effektek, animációk néha gagyi hatást keltenek, szóval van még hova fejlődni. De a legnagyobb gond, hogy "köd" burkolja be a képet, amire nem jöttem rá, hogy miért kellett. A menüben kikapcsoltam a ragyogást és a szépiát, de nem sokat segített. Ezáltal kevésbé éles a kép, amolyan álomszerűnek hat.

    A félhomály szinte állandó lesz a játékban. Még ez előző részben adtak megnyugvást a világított részek, itt szinte végig kell a lámpa. Fura, amikor a játék elején felébredünk és a házunk olyan belülről, mint egy kísértetkastély és semmit se lehet látni.

    Gyerekszoba Amnesia módra: :)

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    http://imagerz.com/QE5ODktvAwMCUFkfFAVR


    A hangok most is remekül passzolnak a játékhoz, a szinkronhangok is nagyon ott vannak, ahogy mindig. Néhány sikoly, nesz mintha ez előző részből lett volna átcsempészve. Alexander hangja az előző részből még mindig a fejemben van, azért ekkora hatással ezúttal nem volt rám. A zene szintén erős pontja a játéknak, sokszor nyugtalanító, máshol ad egy kis reményt, megnyugvást.

    Sokat egyszerűsödött a játékmenet, nincs inventory, nincs olajkeresés, semmi. Ezáltal gördülékenyebb lett ugyan a játék, de nekem hiányzott, ahogy a komolyabb feladványok is. A szekrényekben, fiókokban nincs szinte semmi, a legtöbb le is van zárva. Pedig a motorban ott rejlik a lehetőség, ha visszaemlékszünk ez a játék pont egy technikai demóból nőtte ki idáig magát. A tárgyak felemelése, forgatása így teljesen értelmét vesztette.

    A főhős ezúttal nem retteg nyüszítve a sötétben, csak néha vesz ziháltan levegőt, nincs sötétben látás és őrület. Sajnos ezáltal a játék is kevésbé lett félelmetes és a szörnyek se néznek ki annyira ijesztőnek, mint azt elvárnánk, főleg miután egyszer-kétszer már összefutottunk velük. Azért a nyomasztó hangulat most is meglesz, szóval fogunk rettegni így is eleget! A gépek különleges hangulatot teremtenek, ez egy más világ, egy másik környezet. A történet elég bizarr és ezúttal többet is fogunk majd olvasni.

    Erre a részre különösen igaz, ha nem éljünk bele magunkat csak megyünk előre, nem fogjuk élvezni. Nappali fénynél egyenesen értelmetlen vele játszani, rá kell hangolódnunk teljesen.

    A végigjátszás nekem megközelítőleg 8 óra volt, szóval nem annyira rövid, mint ahogy egyesek állítják, viszont igaz ami igaz, bőven lehetett volna hosszabb - és egyben változatosabb - is.

    Én nagyon várom a fejlesztők következő játékát, legyen az folytatás vagy egy új projekt!

    Pozitív:
    - Továbbra is félelmetes hangulat/atmoszféra
    - Hangok, szinkron, zene
    - Bizarr történet
    - Magyar felirat


    Negatív:
    - Homály effekt
    - Inventory hiánya
    - Viszonylag rövid


    7.5/10

    További képek: