• NEXUS6
    #77
    Szerintem ez is erős túlbecsülése a dolgoknak.
    A konzolok látszólag minimálisan rosszabb grafikáját csomi 61-es hsz-ében ismertetett módszerekkel érik el. Nincs itt varázslat, nem a kódot optimalizálják, hanem a megjelenítendő dolgokat. Alacsonyabb képernyő felbontás, kevesebb poligon, alacsonyabb felbontású textúrák, kevesebb effekt, 60 helyett 30 fps. Ha ügyesen veszik ki a dolgokat minimális lesz a minőségromlás, látszólag. A teljesítmény igény viszont töredék.

    Ilyen mágiát sima PC vidkarin is lehet csinálni, nem nagy művészet, de ismerned kell a saját géped erősségeit és gyengeségeit. Ha megy az AA akkor azt nyomod fel az anisot meg leveszed, és fordítva. Tweaker progikkal is némelyik játéknál kb 50-100%-kal lehet az fpst felnyomni. A gyártótól persze nem ilyen drivert kapsz, hogy tudja. Hülye lenne ezt adni, vedd meg a gtxfo99999-et csillió dollárért, ez az ő biznisze.

    A konzoloknál más a helyzet, ott a gyártó, meg a programozó érdeke, hogy mindent kihajtson. És mondjuk PS3-nál bejön, hogy post process, egyéb grafikai műveleteket tudnak a cell SPU-i, de ez csúcsra hajtva a rendszert kb +50% teljesítmény.
    Ez is rengeteg, de nem 4X-es, pláne 20X-os.
    A rendszer szűk keresztmetszetein meg semmi nem segít. Hiába van extrában 20% számítási kapacitás, ha elfogy a memória és nem elég a memória sávszélesség sem. Ott megáll a tudomány. Ezért játszik 1-2 kivételtől eltekintve az összes konzol játék 720p-ben natívban, max.