• Artyy
    #75
    A PC-knél az API, ami a kompatibilitásért felelős, hogy minden hardveren fusson PC-n ugyan az a játék és ez az, ami a PC-nél terhelik és csökkentik a hardverek kihasználtságát.

    A konzoloknál ezen megterhelő programok hiányában, mert ügye fix hardverre fejleszthetnek, sokkal jobb és hatékonyabb kihasználtságra tesznek szert. Ezért van az, hogy a PC-s hardverekhez képes a konzol 10-szer lassabb számítási kapacitása még valamelyest ma is képes tartani a lépést.

    A konzoloknál a rajzolási parancsok száma max 20 ezer a kiváló kihasználtság miatt, míg PC-n az API korlátozásán keresztül legfeljebb 5 ezer. Ezt a PH-n is lehet olvasni. Tehát nem 15-20 szoros a kihasználtság, hanem 4 szerese. Tehát ha a 6670 kártya 4 szeres teljesítményét nézzük, akkor az egy GTX580 vagy egy 6970-es teljesítménnyel ér fel. Vagyis egy tavalyi felsőkategóriás szintű teljesítményt fognak kihozni belőle nem többet.