• csomi
    #61
    Azert Richard Huddy sok mindent nem vesz figyelembe. Az angol cikkben kerdezi, hogy a PC-k teljesitmenye kb 10x nagyobb mint a konzoloke, foleg eletciklusuk vegen mint mondjuk most es akkor miert nem neznek ki 10x szebben?
    1. A konzolon 30-60 fps van es nagyon keves a nativ 1920x1080-as felbontasu jatek.
    2. Konzolon sokszor kisebb poligonszamu modellekkel dolgoznak.
    3. Konzolokon sokszor featurek sokasaga alig vagy egyaltalan nem hangolhato. Tehat PC-n adott esetben egy sokkal nagyobb elsimitassal vagy tobb effektezessel jelenik meg az adott jatek.
    4. Konzolnak nem fut a hatterben meg vagy 40 process ugy, hogy tulajdonkeppen meg mindig kepes megfelelo sebesseget hozni.
    A csodalatos es ugyanakkor a csaloka ebben az, hogy a PC-k es az ahhoz tartozo monitorok(amiket nagyon kozelrol is nezunk)felbontasa es kontrasztja (altalaban) nagyobb mint a tv-ke. Tehat minel nagyobb felbontasban es pengere hegyezett grafikan jatszunk annal inkabb eletszerutlenebb es kevesbe hat termeszetesnek, amitol ohatatlanul kicsit furanak vagy akar csunyabbnak hat. Amig a tv-n amit 2-5 meterrol bambulsz egy 'lebutitott' jatek meg szebbnek hathat amiatt hogy az tueles grafikaval szemben peldaul a texturaillesztesi hibak nem latszodnak rajta, vagy a tul kontrasztos poligonelek enyhulnek. Persze ennek sok tenyezoje szubjektum ki mennyire erzekeny bizonyos dolgokra de emiatt sokszor kozel olyan szepnek tunik egy Xbox battlefield vagy COD3 mint pc-n.
    De szamoljunk egy picit!
    Konzol vs PC:
    1. 30-60 fps vs 45-100+ ez itt mar 2x teljesitmeny igeny!
    2. 100 ezer poly / frame vs 100 ezer * x (x>1) itt is nagyobb teljesitmeny kell!
    3. 720p vs 1920x1080 vagy mondjuk 1600x1200 ez is legalabb 2x akkora teljesitmenyt igenyel!
    4. +antialiasing(ami konzolon nagyon kicsi szokott lenni)+effektek amit nem lehet bekapcsolni vagy nincs is konzolon. Ezek meg megint eszik az eroforrast rendesen.
    tehat : 2x * 1.x * 2x * 1.x >= 5 tehat lathato, hogy attol hogy a megjelenites miatt kozel ugy neznek ki a jatekok egy fullos PC legalabb 5x annyit szamol mint adott esetben egy Xboxnak kell. Es akkor meg nagyon alulbecsultem mindent.
    Kivancsi lennek ha kivennenk az enginek alol a directx-et meg az opengl-t akkor mikorra keszulnenek el egy csucsfps-el.