• bobijub
    #14
    csakhogy ott van a VoIP. amit csak a szándékos zagyválók, a szándékos gondatlansággal cikkírást elkövető tanulatlanok stb kutyulnak össze az internettelefóniával. egy szolgáltatói hálózaton van lehetőség QoS-sel "a végtelenségig" megtámogatni a saját VoIP forgalmat, és a max. hangminőség érdekében lehet akár g711-es kodeket is használni a VoIP belsejében. ha egy előfizető számára 25 megás vonalat biztosítanak, akkor az IP hálózat késleltetése plusz az összes rusnya jitterének eltüntetése miatt használt jitterbuffer ráadás késleltetése együtt is kényelmesen lehet kisebb, mint a 64k elkerülhetetlen késleltetése. a kulcs a saját, szolgáltatói ip hálózat, ami tényleg nem internet, és a QoS, ami saját, szoltáltatói hálózaton belül egyáltalán nem nagy ördöngösség, az interneten keresztül pedig megvalósíthatatlan. (az, hogy a saját szolgáltatói ip hálózaton visznek olyan forgalmat is, ami az ügyfeleket "ráköti" az internetre is, nem jelenti azt, hogy a szolgáltatói belső hálózat internet.