• kamov
    #33
    "Ezek szeritnt neked nem esik le, hogy mivel a felhajtóerő tartja fent a gépet a köépre akasztott teher az pont olyan, mintha itt lent a földön alátámasztanál egy gerendát és súlyt lógatnál rá középen... A difi annyi, hogy a szárnyon nem koncentrált a felhajtóerő, hanem eloszoló paramaméterű..."

    Na ezért kell hozzászólás előtt utánanézni a gép paramétereinek. A gép max. felszállótömege kb. 550t, a max. terhelhetősége kb 225t. Ez azt jelenti, hogy a felhajtóerőt termelő szárnyon az egytörzsű elrendezéstől eltérően nem középen egy nagy, hanem 35-37m hosszon elosztva három kisebb teher függ, semmilyen gerenda alátámasztásos példa nem jó ide. A középső szárnyszekció a két félszárny terhelését csökkenti.

    "Akkor ellenőrzid újra, mert a repterek egy komoly részén már a C-5 is gond, az An-124 és 225 meg végképp. Pl. Ferihegyen a fények és a lámák egy részét simán leverné a szárny..."

    Utánanéztem. A gép futónyomtávját úgy alakították ki, hogy a Mojave Airport 40m széles gurulóin tudjon taxizni, és a 70m széles betoncsíkról zajlanak az első repülések...
    Azokat a 80m-es betoncsíkokat kell keresni, ahonnan a rakétaindításra alkalmas kihullási zónával bíró lakatlan területek vagy vízfelületek vannak. Ezzel közép európa legnagyobb része alapból kiesik mindenfajta rakétaindításra. Ami Európában alkalmasági példa lehet az a Heathrow,ahonnan az északi tergerhez lehet kirepülni, vagy a római Fiumicino ahonnan a Földközi tenger felett lehet indítani.

    Az USA keleti part pl. tele van 80m-es betoncsíkokkal, New Yorkban kapásból ott a JFK és a Newark.

    "Mert a törzs alá függesztett teher az miért is olyan egyszerű....?"
    Nem értem mi a problémád? A törzspilonról indítással aerodinamikailag semmi gond, geometriai probléma hogy radikálisan korlátozza az indítható rakéta átmérőjét.