• Komolytalan
    #24
    "A benzinmotor egy nem túl hatékony szerkezet, de mivel az olaj hőskorában nagyjából bárhova fúrtak egy lyukat, ömlött belőle az olaj, ezért ennek ellenére elterjedt."
    A 20. század elején volt benzin, elektromos, gőz hajtás. Az elektromos már akkor is jobb hatékonyságú volt, de akkor sem - és most sem - megoldott a normális mennyiségű energia tárolás. Míg a benzin energiasűrűsége 12-13kWH/kg, addig a LiIon aksik energiasűrűsége 0.15-0.2kWH/kg. Ennyire jutottak bő 100 év alatt. Maradt cirka 50x hátrány, amely jelenleg is nulláz bármiféle hatékonyságbeli előnyt.
    Vagyis "A fő probléma az áram tárolása, mivel az akkumulátoraink jelenleg kis kapacitásúak, nagyon környezetszennyezőek, és sokáig tart őket újratölteni."
    Ez nem fő, hanem per pill megoldhatatlannak tűnő probléma. Mármint a kg-ra jutó kapacitás, és a töltési sebesség is. 50x kapacitás fejlődés - de a hatékonyságot figyelembe véve, és nagyon nagyvonalúan duplának véve az elektromotor hatékonyságát - még 25x fejlődés sincs az aksi technológiákban. Ilyenkor be lehet dobni egy jó kis technoblablát - mondjuk nanotechnológia -, de az ilyen technoblablák általában nem megoldásra vezetnek, csak arra jók hogy megfejjék a kutatók a befektetőket.

    "A CERN lehet, hogy elvisz milliárdokat,"
    Ez tény.

    "de hosszútávon meg fog térülni ez a befektetés."
    Hiszi a piszi. Mondj csak egy gyakorlati dolgot, amit a CERNnek köszönhetünk.

    "Valószínűleg annak idején teljesen értelmetlen pénzkidobásnak tűnt az, hogy bonyolult kísérletekkel bizonyítsák az idődilatáció létezését, viszont ha nem tették volna meg, akkor most nem lenne GPS a telefonodban."
    Ez nem így van.

    "Ezer és ezer ilyen példát lehetne hozni, amikor egy látszólag értelmetlen kísérlet hozzájárult egy nagyon is hétköznapivá váló eszköz létrejöttéhez." Ezek a kísérletek jellemzően nem kerültek milliárdokba.