• kamov
    #50
    Megismétlem:
    A rakétás leszálláshoz a Dragon a vészhelyzetekre fenntartott üzemanyagot használja el, amit vagy vissza kellene hoznia vagy ki kellene engednie egy ejtőernyős leszállás előtt. A Dragon 1290 kg-os üzemanyagkészletből egy ISS repülés csak kb. 500kg-ot igényel. A többi vészhelyzeti tartalék. Az űrhajó visszatéréskor ugyanúgy légköri fékezéssel lassul 200-250m/s sebességig, ekkor ejtőernyő helyett az emberes változat rakétát indít.

    A Szojuz kb 900kg üzemanyagot visz magával a műszaki egységben és kb. 60kg-ot a leszállókabinban. Ennek egy mormál ISS repülés során kb. a felét használja el az oda-visszaútra, a többi elég a légkörben a műszaki egységgel.

    Ennek a fel nem használt tartaléknak találtak két nagyon ésszerű megoldást.

    Ez amúgy nem a Spacex találmánya. Minden a NASA Bantam hajtómű programjának ötletéből indult. A Boeing CST-100 űrhajója szintén az orbitális manőverhajtóművek üzemanyagával tervezi meghajtani a 4db felszálláskori mentésre beépített mentőhajtóművét, csak azok a műszaki egységben vannak nem a leszállókabinban..