• kamov
    #48
    1. Én viszont kijelenteném az eddigi 50 év tapasztalata alapján. Hajtóműindítások tízmilliói történtek már meg ezzel a rendszerrel. A hatvanas évek közepétől minden űrhajó ezt használja. Minden ISS dokkoláshoz ilyen rendszerű hajtóművek többszáz apró impulzusa kellett.
    (A Szojuznál pl 0,05s impulzusokkal manővereznek a dokkoláskor)

    3. A Shuttle RCS rendszere a visszatérés során aktívan részt vett a sikló irányításában és egészen a hangsebesség eléréséig aktiválva maradt.

    A Szojuz visszatérőkabinja a légköben hidrogén-peroxidos hajtóműveket használ stabilizálásra. Az sem jobb.


    A Protonos példa két okból nem jó.

    Az egyik hogy a Proton hajtóművei nagyteljesítményű szivattyús táprendszerűek, hajtóművenkénti turbószivattyúval és többszáz mozgó alkatrésszel. Ezzel szemben a Dragonnál egy hajtóműindításhoz kettő darab mozgó alkatrész (a két szelep) szükséges, mivelhogy nyomógázas rendszerű.

    A másik hogy a Proton kudarcok tekintélyes részéért a szivattyús táprendszerű kerozin-LOX hajtóanyagú Blok-D/DM fokozatok a felelősek.