• kamov
    #40
    A rakétás leszálláshoz a Dragon a vészhelyzetekre fenntartott üzemanyagot használja el, amit vagy vissza kellene hoznia vagy ki kellene engednie egy ejtőernyős leszállás előtt. A Dragon 1290 kg-os üzemanyagkészletből egy ISS repülés csak kb. 500kg-ot igényel. A többi vészhelyzeti tartalék. Az űrhajó visszatéréskor ugyanúgy légköri fékezéssel lassul 200-250m/s sebességig, ekkor ejtőernyő helyett az emberes változat rakétát indít. Ezt a 200-250m/s sebességű esést a normál visszatérés után maradó több mint 700kg hajtóanyag felhasználásával sima leszállássá tudják alakítani az indításkori mentésre tervezett Super Draco hajtóművek. A rakétás leszállásra két fő ok miatt lehet szükség. Az első az hogy az űrhajó így nagyon pontosan képes leszállni akár egy helipadra, ezzel tud versenyben maradni a szárnyas megoldások kifutópályás leszállásával. Ezzel tényleg bárhova le lehet szállni (Orbital Drop), a másik ok hogy így nem kell a tengerből kihalászni a kabint, hanem a hajtóműrendszer leürítése után egyből mehet egy trélerre, így olcsóbb lehet a kiszolgálás.