• NEXUS6
    #364
    :D

    Bírlak ám. De ugye nem sokat jársz emberek közé,mert ezzel a stílussal nem jósolok hosszú és nyugalmas életet neked. Kocsma, szórakozó helyek közelébe nem menj, mert az nagyon csúnyán fog végződni!

    "Meséld el szépen hogy jött ki a 35%? Hasrabaszással ugye?"
    Nem, a főiskolás emlékeimet vettem elő (ha már van egy mérnöki diplomám, még ha 15 éve nem azon a területen dolgozom, hogy nagyon hasznát vegyem), meg rápontosítottam a neten, beszéltem a haverjaimmal, öcsémmel, aki az olajiparban dolgozik, meg ő még régebben megcsinált magának az azóta megszerzett ismereteivel egy pontosított teljes hatásfok vizsgálatot különböző meghajtási módokra.

    "Én meg megjegyezném, hogy ez a mondat akkora baromság, mint amiket eddig felhoztál. A hatásfoknak pontosan az a lényege, hágy bármire amire csak értelmezhető ki lehet számítani és pont így lehet összehasonlítani az esetleg totál eltérő rendszereket. Minnél jobban ficánkolsz annál jobban megerősíted, hogy lövésed sincs miről beszélsz."
    Gazdaságilag azért ez nem így működik. Ha van egy energia forrásod, ami tök olcsó viszonylag, a kor követelményei szerint környezetbarát, de csak pár százalék a hatásfoka, akkor is használják, ha 90%-nyi energiával csak a környezetet fűtik, lásd pl. gőzgépek, amiket azért pár száz évig alkalmaztunk.

    "Még véletlenül sem. Nem lehet csak úgy áttérni hibrid hajtásra, amikor az emberek 90+ százaléka olyan hülye mint a segg, és azt sem tudja mi az tehát nem is veszi meg. Ráadásul a gyártósorokat sem lehet egy ujjpattintással átállítani, és a technika sem alkalmas egyből minden területen a bevetésre."
    Az emberek seggségének mértéke csak minimálisan befolyásolja az üzleti sikert. A mai termékek nem azért adhatók el mert olyan kiba okosak lettünk az elmúlt 50 évben. Én ellenkező tendenciát látok, elég csak rád gondolnom.
    Klasszikus dízel-elektromos hajtáslánccal még csak most próbálkoznak az autógyártók, lásd range extender az elektromos kocsiknál, a hibrid teljesen más. Csak mert a hibridnél általában nem azt a célt szolgálja a belsőégésű motor, hogy egy optimalizált paramétereken állandóan forogva meghajtson egy generátort, hanem használják mint egy hagyományos motort és néha használják csak a nyert elektromos áramot.
    Amit írtál részben megerősíti azt mait én is, nem volt meg a kellő közgazdasági környezet, meg az olaj olcsó és kifogyhatatlan erőforrásnak tűnt, környezetvédelmet meg leszarták. Akármilyen szempontból jobb paraméterek eléréséért a belsőégésű motor teljesítményének növelése tűnt a legcélravezetőbbnek, és legolcsóbbnak. Pedig tudtak volna már akkor akár az 50-es években dÍzel-elektromos kocsikat gyártani! Bár akkor mindenki az atomra várt, hogy az lesz az igazi jövő.

    "Király. Az elmúlt több mint 300 hozzászólásban pontosan ezt magyaráztuk hogy DE IGEN, SOKKAL DE SOKKAL jobb CO2 tekintetében még egy ótvar hőerőmű + villanyautó is mint a legszuperebb olajos kocsi. Abból, hogy ennyiszer ennyien elmagyarázták és még mindig nem érted mutatja jól, hogy reménytelen eset vagy"
    Vagy éppen te vagy az. Az, hogy itt 300 hsz-en keresztül téped a szád, és nem voltál képes utána járni/számolni, figyelembe venni, hogy mennyi változó van a rendszerben. Ha a belsőégésű motor által elégetett üzemanyagot zéro emissziós energiatermeléssel és CO2 források felhasználásával állítjuk elő, akkor a belsőégésű motor is lehet zéro emissziós (lásd e-gáz, amit mondjuk te lexaroztál, de mindegy. Mert ha az energia forrást kicseréljük egy atomerőműre, a CO2-forrást meg egy fejlesztett szénerőműre, akkor kapunk egy reális rendszert, de neked nem kell gondolkoznod persze ilyenben). Ugyan Így más szintetikus üzemanyagok is előállíthatók, akár szénből, földgázból zéro CO2 emisszióval!
    És ehhez képest ha egy ótvar szénerőművel meghajtasz egy villanykocsit akkor a végsőCO2 kibocsájtás bukik rendesen.
    Én meg 80-adszor Írom le ugyan azt, de minek?


    Talán, ha nem olyan lennél, mint a Feketelovag a Gyalog galoppban, akkor rájönnél, hogy én nem arról akarlak meggyőzni, hogy a villany milyen xar, a benyás meg milyen klafa, hanem hogy a realitásokat érdemes lenne neked is figyelembe venned. És hogy az észnélküli villamosítás rosszabb is lehet, mint a mostani helyzet!