• lordsithlord
    #82
    Mint említettem, a valós készítők, azaz maguk a művészek a beszedett pénzből egy fillért nem látnak a saját bevallásuk szerint, tehát bárhogy is nézem, nem a készítőket támogatjuk a felárral. A gyártók, vagy másképpen a stúdiók szintén panaszkodnak, hogy ők alig kapnak ebből a pénzből (ezt már azért fenntartással fogadom).

    Szóval ha igazat mondanak, akkor ezek az összegek mire is mennek el? A jogvédők ilyen "sikeres" akcióira...

    Kérdem én, akkor ha megveszem 4-5x-ös áron a bolti lemezt, hogyan támogatom a művészeket, ha nem is hozzájuk kerül a pénz?

    De tovább megyek: ha veszek egy DVD-t a piacon 60 forintért, a boltban meg 300-ért, az ugye nem pár tízforint különbség, hanem az adathordozó valódi értékének többszöröse? Oké, leszámoljuk a bolt által rátett árrést, mondjuk, hogy az 100 forint, akkor is a jogvédők ezek szerint bezsebelnek lemezenként 140 forintot. Mármost, ha nekem van egy cégem, ami archiválásra elhasznál hav szinten 1000 lemezt, az máris 140ezer forint a jogvédőknek.

    Ismét csak megkérdezném, mirefel? Milyen jogon feltételezik, hogy én illegális anyagot fogok a lemezeimre írni? Ha meg más okoz nekik kárt, milyen jogon akarják azt tőlem behajtani?