• kvp
    #4
    Ha van egy x86-os, 4 magos processzor, az egyszerre 4 (hyperthreading-gel 8) feladatot tud vegezni. Ez a diszk i/o blokkolo hatasa miatt lehet akar 16 is. Ha van 64 felhasznalo a szerveren akkor ez 4-es load-ot fog jelenteni, tehat lassunak tunik a gep. Ezzel szemben ha van 64 felhasznalo es van ra 32 arm mag, akkor a szerveren i/o val egyutt 0.5-os load lesz, tehat a felhasznalo azt latja, hogy gyorsabb a gep. Egyebkent mivel egy high end arm-os cpu kepes kivaltani egy low end x86-ost, ezert mar desktop feladatokban is megkozelitik az x86-ok teljesitmenyet. A szerveres feladatok pedig tipikusan olyanok amiben a sok mag, kisebb orajel jobb mint a keves mag, magas orajel.

    Egyebkent az meg mindig igaz, hogy egy egymagos x86-os core sorozatu cpu azonos orajelen kb. 3-4-szer gyorsabb mint egy modern arm. Egy 4 magos 1 Ghz-es arm kb. tudja hozni egy egy magos 1 Ghz-es core teljesitmenyet (amennyiben a felhasznalt szoftver kihasznalja vagy tobb dolog fut egyszerre). Mivel pl. az android multimedias kornyezete ugy van kitalalva, hogy sima hang lejatszasnal is 3 magot tud egyszerre hasznalni, videonal 4-et, ezert ha a programozo a gyari komponenseket hasznalja, akkor automatikusan tobbszalu programot irt. (ebbol 1 a normal program, 3 a hatterben futo rendszer szal)

    ps: Arm-on futo android-hoz van x86 emulator. Mar eppen hasznalhato sebesseggel fut rajta az x86-os kod, pedig hardveres gyorsitas nelkul megy. Ha lenne jit is, akkor meg jobb eredmenyt hozna. Innentol x86-rol arm-ra valtani kb. olyan lenne mint amikor az apple ppc-rol x86-ra valtott. (egyebkent van ra esely, hogy a jovoben desktopon is atallnak arm-ra a nem profi /=consumer/ rendszereiknel)