orbano#17
Szerinted hány kémiaórán volt számítógépünk 1-15 évvel ezelőtt? És szerinted a krétával táblára felrajzolt konstitúciós képletből hányan jöttek rá spontán az intramolekuláris kovalens kötés kialakulására úgy, hogy azt sem tudták, hogy ilyen létezhet? Meglepődnél. Mindezt úgy, hogy az osztályból egyetlen egy vegyész sem lett.
Számtechen kívül egyszer használtunk másik tárgyra is számítógépet, matekon volt pár óra, amikor Sherlockozni kellett és "dolgozat" is volt belőle. És ennyi. Otthon pedig enciklopédiákat olvastam és nem maradtam hülye net nélkül sem.
Két dolog miatt tartanám jónak a számtech belevonását, az egyik, hogy a sok b*zi nehéz könyv helyett e-bookokat használhassanak a diákok, a másik pedig a tanári oldal, hogy ha szükséges multimédiás tartalmakat tudjanak a gyiriknek mutogatni, vagy olykor-olykor utánanézni dolgoknak a neten, mert mondjuk nehezet, de értelmeset kérdezett az egyik gyerek. Esetleg otthon kutatómunkát végeztetni a gyerekkel.
De hogy papír/ceruza kombó, jegyzetelés ne legyen... lehet egyedül vagyok vele, de szerintem sokat segít az órán kapott információk rendszerezésében és befogadásában az, hogy leírom őket egy papírra és kitalálom, hogy mindezt milyen formában (bekezdések, ábrák, elhelyezése, stb).