kvp#35
"a java és az Android SDK borzasztó korlátok közé szorít az objektív C-vel szemben."
Azert szerintem gaz, ha egy iphone-os fejlesztonek nem tiszta, hogy android alatt van nativ kod tamogatas, tehat barmiben lehet ra programot irni, amibol a gcc kepes binarist gyartani. Meg az apple-os objective c-s kodok is lefordithatoak (igy keszul sok jatek port-ja). Az sdk api-ja mellett ott van a teljes posix api is. Amivel tobb az ios a sima linux-hoz kepest (pl. webkit bongeszo motor), az benne van az android-ban is, mivel az apple is csak az open source kozossegtol nyulta. Csak quicktime nincs, de az nem is igazan hianyzik...
Jo pelda a korlatokra az, hogy az android alatti webkit-es bongeszo ugyanaz mint ami az iphone-okon van, csak ios alatt le van tiltva benne a plugin tamogatas (pl. a flash), mig android alatt valamiert semmi sincs letiltva...
Egyebkent en az android-os kodjaim jo reszet sima c-ben irom posix api-ra es nagyon jol mukodik, sot meg valamivel gyorsabb is mint a jit-elt java-s kod. Majd amikor ios alatt szabad emulatorokat futtatni es engelyezik a flash tamogatast, akkor lehet ott is szabadsagrol beszelni. (egy sima background network/audio task kinszenvedes ios alatt, mig android alatt trivialis)
A trukk az, hogy az android egy univerzalis os, ami kepes desktop/mobile/embedded/server feladatok ellatasara is. Nem igazan tudnak rola az emberek, de pl. android alatt van multiuser tamogatas a telefonokban is, ami igazabol csak a terminal szerverekhez kell, sot az android os hasznalhato kepernyo nelkuli gepeken is, ami lehet egy kis kapacitasu beepitett hardver vagy akar egy nagyobb szerver is.