banner
A Wargaming új MMO játéka
  • ozimak
    #20225
    Nézd, látom, hogy szerinted tökre a játékba illenek a CV-k és igazából nem túl nagy a game impactjuk sem. Kicsi a dmg output is az 5k-s torpok miatt pl. Az pedig teljesen elhanyagolható, hogy konkrétan folyamatos dcp-jük van és maga a hajótest kockáztatása nélkül tudnak dmg-t produkálni akár az első 2 percben. Sőt, ahogy az előbb kiveséztük igazából a felszíni hajók a hülyék akik megpróbálják dodgolni a CV torpokat és egyebet (bomba, rakéta, stb.).
    Azt még véletlenül sem veszed számításba, hogy konkrétan ez az egyetlen class (meg a subok is valamelyest), ahol valós kockázat nélkül tudsz játszani. Ha szar vagy egy felszíni hajóban, akkor simán kilőnek az első 5 percben (vagy hamarabb néha). Amíg egy CV-ben ülve csak annyi dolgod van, hogy ne menj be spotting range-be... kb. ennyi. Akár elhúzhatsz a pálya szélére is, max. tovább tart berepülni. Ha még emellé megtanulod a flaket kikerülni és okosan manőverezni a repcsikkel, akkor kb. garantált, hogy te leszel az utolsó akit megtalálnak/kilőnek a mapon és legyünk őszinték, dmg output ide vagy oda, a CV rakéták, bombák, torpedók dispersionje meg se közelíti egy cruiser vagy egy BB dispersionjét. A célzásnál kellő tudásról, a shellek különböző airdragjáról, gyorsaságáról már nem is beszélve. A CV ezekhez képest "point and click". Szóval tényleg nem tudom, és nem értem mit értesz az alatt, hogy "CV-vel játszani még mindig nem könnyű. Sőt!"... Ha CV-vel nem könnyű, akkor felszíni hajóval???
    CV CV elleni harc nagyon ritka, sub sub elleni harc szintén. Így konkrétan maradhatunk annyiban, hogy ezek a classok semmi másra nem lettek kitalálva minthogy különösebb "büntetés" vagy kockázat nélkül tudj dmg-t osztani a felszíni hajóknak. És ez lenne a "nem könnyű. Sőt!" kategória a játékban??? (a való életben is pont ez volt a cél velük)
    Visszatérve az előző példához: Ugyebár azt mondtad, hogy kb. hülye volt a cruiser, hogy kifordult az enemy BBk elé minthogy megegye a CV torpokat amik "csak" 5k-sak. Egy full salvo CV torp is fáj... nagyon. Főleg egy light cruisernek 35-40k hpval. Főleg heal és jelentősebb torp belt nélkül. Az a 15-20k dmg sem éppen olyan, hogy "ok benyelem mert ha nem akkor kilőnek az enemy BBk". Tuti fél élet oda, vagy talán devstrike (ráadásul ugye egy BBnek azért az rng is kell hozzá, hacsak nem Slava)? És akkor vannak ugye olyanok mint FDR aminek az összes torpedója megvan a játékban, egy salvoban. Ezt szüli egy darab CV az első 2-3 percben. És ezt egy full kezdő CV is meg tudja tenni, nem kell hozzá túlságosan érteni a CV-khez. Túl nagy a befolyása egy CV-nek a játék egész kimenetelére. Olyanokra képes, amire semmelyik másik class nem. Folyamatos dcp, folyamatos spot (akár fighter plane-el), valós kockázat nélküli sebzés, bármikor a térkép bármelyik részére képes elérni 10-20mp-en belül. Ezeket egyik felszíni hajó sem tudja. Ha ezt a class-t nehéz játszani, akkor megeszem a kalapomat. Igen, nehéz vele IGAZÁN jól játszani, az igaz. De itt egy teljesen más szintről beszélünk. Egy komplett idióta CV is tudja folyamatosan spottolni az ellent, folyamatosan fordulásra vagy pozícióváltásra késztetni a felszíni hajókat mindenféle kockázat nélkül. A puszta repülőjelenlét vissza tud tartani egy DD-t a cappeléstől. Még egy Hallandot is néha, ha nem akarja, hogy tudják hogy ott van. Mi a büntetése annak ha idióta módon játszol egy CV-vel? Kivéve azt az egy dolgot amikor valaki annyira idióta, hogy berongyol a CV-vel. Mert az azért elég ritka is, meg az már tényleg különdíjat érdemel. Ahhoz, hogy valaki deplaned legyen szintén elég fogyatékos szinten kell játszani. De az is ritka. Ráadásul ugye ott vannak a bizonyos "soha ki nem fogyó" CV-k. (Kaga, Nakhimov meg RU CV-k úgy általában) Erre szokták még a CV mainek azt mondani, hogy: "dehát a DD-knek meg a hajóknak se fogy el a muníciójuk". Jah... csak nekik nem 130 csomóval megy a hajójuk, meg nem generálódik újra magától (esetleg a conquerort kivéve). Ugyanis a hajók lövedékei és torpedói nem összekeverendő a repülőkkel. A repülők szállítják a muníciót, és nem ők maguk a muníció.
    Kb. az összes szempontot figyelembe véve, tényleg nem tudom hogy lehet az, hogy erre a classra valaki azt mondja, hogy "nem könnyű vele játszani". A player base túlnyomó többsége kivan tőlük. Régebben még többen kivoltak tőlük. Nem véletlenül vannak kitiltva az igazi kompetitív játékmódokból is... Tudják nagyon jól, hogy mekkora impactot jelent ez a class az egész meccs végkimenetelére.
    Ismétlem: Igen, tuti hogy ezt sem könnyű igazán jól játszani. Megvannak a maga nüanszai. De még mindig jóval könnyebb, lazább és egyszerűbb mint a felszíni hajókkal megtanulni játszani. Arról, hogy mennyire op class a hajókhoz képest, meg úgy gondolom kimerítettem a tulajdonságait.