• DRFlame
    #60
    Egy kevés ügyfélbázissal dolgozó cégnél dolgozom, és innen hoznék egy példát.
    Egy szoftver kifejlesztése mondjuk 40 millió Ft-ba van a cégnek. 3 ügyfél fogja használni a rendszert, ezért azt mondjuk, hogy 16 millió Ft-ot fizessen mindhárom ügyfelünk, és akkor ha nincs túl sok utólagos ráfordítás, akkor a cégnek van egy szép 7-8 milliós profitja.
    Ebben az esetben, ha az egyik ügyfelünk kitalálná, hogy a másiktól elkéri a szoftvert, mert minek fizessen érte, és 0 pénzért elő lehet állítani. (Nekünk meg úgyis "megmarad az eredeti" LOL) Akkor ez normális?
    Ebben az esetben akkor az lenne a megoldás, hogy az első ügyfélnek eladjuk mondjuk 50 millióért, onnan kezdve meg leszarni az másolja aki akarja?
    Milyen üzletpolitikát kéne követnie a cégnek?

    A film-, zene-, és a tömeges szoftveriparban is ugyanez a szitu, csak ott 1 lopás... hú bocs "másolás" nem okoz akkora kárt, viszont ott lényegesen több a "másolás". Könnyebb azt mondani, hogy én csak 1 vagyok a sok közül.