Komolytalan#9
A processzor nem olyan mint az autó, hogy megnézed az autóskártyán a végsebességet, és rögtön tudod melyik a gyorsabb és mennyivel. Az ARM eleve RISC technológiájú, vagyis egyszerű, mint a faék. Az Intel/AMD cuccosok meg CISC-ek, vagyis bonyolultak, rengeteg tranzisztorból állnak, drágák. Az ARM proci nem tud lebegőpontos számítást, az Intel/AMD cuccosok igen. Ahol össze lehet őket hasonlítani, az az egész számok aritmetikája, illetve memória (string) műveletek. Ezekben a csúcs ARM proci van ahol eléri egy 10 éves, azonos órajelű Athlon teljesítményét, van ahol 4x lassabb. Cserébe minimális a fogyasztása.
Másik oldalról a processzorban lévő lebegőpontos számítási képesség - amiben az ARM nem 100x, de inkább 1000x lassabb - az ma már nem feltétlenül szükséges valami. Ha sokat kell lebegőpontosan számolni akkor ott vannak a GPU-k, ha keveset akkor meg meg lehet oldani emulátorral, úgyse fog befolyásolni semmit se. Az persze tény, hogy jelenleg a GPU programozása messze nem olyan szinten automatikus, ahogy az prociban lévő FPU-é.
Mindezeket összevetve az ARM az Intel architekturához képest brutális teljesítmény visszalépést jelent - Cortex A-15 ide vagy oda. Ha azt mondom, hogy 10x lassabb lesz a csúcs Intel prociknál egész pontos számításban, és 1000x lebegőpontos számításban, akkor sokat nem tévedek.Viszont nem szabad két tényezőt elfelejteni:
1. Apple egy vallás. Ők képesek voltak a totál instabil, lassú, buta, folyton fagyó, Win3.1 szintű MacOS 9.x-el dolgozni 2000-ben is, vigyorogva, felsőbbrendűként. Vagyis attól hogy klasszissal szarabb lesz a gép, mint a jelenlegi almás termékek, még ugyanúgy meglesz a vásárló közönsége.
2. Apple az utóbbi évtizedben megmutatta hogy nagyon erős abban, hogy a gyenge, olcsó hw köré mókusvakító szoftvereket rakjon, amivel elfedi a gyengeségeket. Ha nem lesz lebegőpontos számítás, akkor első körben megmondják, hogy video konvertálás ördögtől való, második körben meg megcsinálják vagy (Intel/AMD alapú) felhőben az egészet, vagy GPU-val.