• kvp
    #89
    "Mutass egy helikopter utasterminált bárhol."

    Vancouver-ben van egy a Waterfront station melett, itt egy metro, elovarosi es tavolsagi vonat, vizibusz, varosi es tavolsagi busz, helikopter, hidroplan, setahajo terminal van. Raadasul az egyik felhokarcolo tetejere tettek az iranyito tornyot.

    "Ha sok ilyen repülőút lesz, óhatatlanul le fog esni egy-két gép, és olyan tömegszerencsétlenséget okoznak, ami hatására ki fogják tiltani ezeket a gépeket minden városi légtérből."

    A fent emlitett varosban is nehany evente beleall egy-egy kisgep az egyik felhokarcoloba, mivel a gepeknek a tornyok kozotti folyoson kell megkozeliteniuk az oblot. Viszont szerencsere tankert meg nem kapott telibe egyik gep sem, pedig azok is jarnak arrafele, kozvetlenul a leszallopalya mellett. Es mindezek ellenere eletkepes a modell. (a szemelyterminal mellett van kozvetlenul az egyik legnagyobb helyi kontenerterminal, az obol tulso felen meg az omlesztett aru terminal)

    "Márpedig a le és felszállás a legveszélyesebb a repülőgépeknél. Hab a tortán, hogy a felhőkarcolók körül állandóan örvénylik a levegő, ami rátesz még egy lapáttal a dologra."

    Anno a panam epulet tetejerol is jart egy ilyen gep es a mukodese alatt nem igazan esett le, tehat eletkepes a modell, bar gazdasagilag nem eri meg.

    A dontheto rotoros konstrukciok legjelentosebb felhasznalasa a katonai es mentesi celu repules, mert ott szukseg van ilyen flexibilis gepekre. Mindenhol mashol elegek az egyszerubb es olcsobb hagyomanyos megoldasok. Ha talalnak egy eleg energia hatekony (tehat olcson uzemeltetheto) megoldast, akkor eri majd csak meg a repulo auto konstrukcio, amire jopar mukodo megoldas letezik. (a tobbseguk szerencsere ducted fan alapu, azok kevesbe erzekenyek a benabb pilotak hibaira)