• [NST]Cifu
    #8
    Rossz a megközelítés, és nagyon összetett dolog. Először is az üzemanyag-tartály esetében a festék elsődleges feladata az UV-védelem. Most gyorsan nekiálltam keresni közeli képest az STS-1 / -2 ET-jéről, de nem nagyon találtam, de a lényege az, hogy a felület nem lett símább a festék miatt. Maradt ugyanaz a rücskös habréteg által meghatározott.

    Másodszor az űrrepülőgép az indítás utáni első szakaszban közel függőlegesen emelkedik, és ez az, amikor a légkör legsűrűbb régióiban halad. Ahogy gyorsul, az áramlás hamar átmegy szuperszonikusba (hangsebességnél gyorsabb), majd hiperszonikusba (a hangsebesség 5x-nél gyorsabba). Ott pedig már nem a test melletti légáramlás számít, hanem az hogy a lökéshullámok hogy alakulnak ki. Ezért van egy "tüske" a tartály orrán, ez hoz létre egy olyan áramlási állapotot, amely mögött viszonylag kis sebességű légáramlás lesz.



    A festés tényleg fontos egy repülőgépnél, amely az út egészét viszonylag kis sebességgel teszi meg, és vízszintesen, vagyis az út egésze alatt érvényes rá. De ha megnézed az űrrepülőgépről, közelről készült képeket, akkor lehet látni, hogy korántsem éppen ideális ilyen szempontból (hővédő téglák a hason és az orron, tele sok-sok apró kis éllel, illetve viszonylag durva felületű paplan a gép felső oldalán és tetején).