• Komolytalan
    #9
    "Nyelvtudás: alig"
    Ezt nem gondolnám hogy így van, azt meg pláne nem hogy gond lenne egy hazai vállalkozásnál. Multinál igen, mert ott minden főnök külföldi, de egy hazai cégnél pont elég ha mondjuk a project managerek elgagyognak külföldiül, írásban, mert a szó úgyis elszáll, tehát a partnerrel mindig írásban kommunikálunk. A fejlesztőknek annyira kell az angol tudás, hogy tudjon szakmai anyagot olvasni, annyira meg egy programozó akkor is megtanul, ha sose volt még angol órán. Ahol a fejlesztő meg a project manager meg azonos személy, ott nyilván mindenhez kell értenie (és valószínűleg bukik a cég, mert az ilyen polihisztorok ideje már lejárt).

    "modern módszertanok: alig"
    Ezekért gyakran nem is kár. A nagyobb gond ott van, amikor Gipsz Jakab kikerül a műegyetemről/eltéről, és egy regisztráció/login feladathoz 3 féle tervező eszközt vesz elő, órát konzultál, a végén meg megalkot egy minimum 4 rétegből álló, 1000+ soros alkalmazást, amely - nem meglepő módon - 5 másodperc alatt szolgál ki egy login kérést. És meg van sértődve, mikor megkérdezem hogy mégis mi ez a kalap sz.r, és mi tartott rajta 3 napig? Szóval egyetemen nem modern módszertanokat kellene erőltetni, mert azok közül majd kiválogatják a vén iszapszemű ráják, hogy melyik az ami hoz idő megtakarítást, meg melyik az ami csak kakimaszatolásra jó. Az egyetemen inkább gondolkodni kellene őket megtanulni, hogy egy quick sort ne valami misztikus izé legyen, amit 1x bemagolt, hanem bármikor, könnyedén tudja reprodukálni, mert értse hogy mi miért van benne. Ehhez meg nem kell semmi más, csak az, hogy aki nem programozónak született, az ne kaphasson diplomát. Ehhez viszont az kellene, hogy olyanok tanítsanak, akik tudnak programozni, és tudnak tanítani. Egy egyetemi oktató kapjon 5 milliós fizetést - nem 1 évre, hanem 1 hónapra. De legyen akkora ász, hogy Carmack is beüljön az előadására. Amíg tanárnak csak a selejt marad, aki nem tud elhelyezkedni normális melóhelyen, addig nem beszélhetünk képzésről.

    "új dolgok megtanulásának igénye: alig."
    Itt nem az igényen bukik a dolog, hanem az időn, ami pénz. Én gyakran 1 éves technológia lemaradásban vagyok, mert egyszerűen annyit kell dolgoznom, hogy nincs időm tanulni. Egy normális IT melóhelyen heti 1 napnak deklaráltan a továbbképzésről kellene szólnia, amikor ha ég a ház, akkor se kell semmit se csinálnia a fejlesztőnek, csak tanulnia.

    Mellesleg volt dolgom Romániában képzett szakemberekkel is. Nagyon komolyan adták elő magukat, aztán mikor megmutattam, hogy hogyan lehet a kódjukat - ami szerintük optimalizált, tökéletes, és különben is - durván 10x sebességűre gyorsítani, akkor kicsit visszább vettek az arcukból. Ez az amiről beszélek, hogy a tudás beli hiányosságokat megpróbálják kommunikációval elfedni.