• Molnibalage
    #209
    Nem hisztizek. Végig vadászgép gyártásról volt szó. Ergo tojok rá, hogy mi mást gyártanak. A legyelek által összeszerelt - mert nem minden ők gyártanak finoman szólva a gépekbe - cuccok lehet, hogy nagyobbak, de a méret nem lényeges. Hiába nagyobb egy második vh-s dugattyús szállítógép, akkor is röhejes mondjuk egy F-5E Tiger vadászhoz is mérni komplexitását.

    Korszerű vadászgép gyártása teljesen más dimenzió. Kb. mint egy mezei autó és egy 500 ezer dolláros luxusautó közötti difi. (Bár a példa nem túl jó, de remélem érződik amit mondani szeretnék.)

    A világ országainak többsége még a '80-as évek elején korszernek mondott gép gyártására is képtelen, de még ha kapnának hajtóművet, akkor sem menne. Semmiféle háttérrel nem rendelkeznek hozzá. Látható, hogy a svédek sem akkora spílerek. A Gripen aerodinamikájában semmi különös nincs, hajtóműve mai szemmel éppenhogycsak átlagos. Mindig azt kapták meg, amit a jenki éppen odaadott nekik. Az elektronika az, amivel mindig dobbantottak nagyot.

    Azt továbbra sem értem, hogy a ma szempontjából miben számít az, hogy vagy 50 éve gyárottak mai szemmel kohószövekény gépeket.