• Deus Ex
    #14
    A hír inkább jelzés értékű annyit mond az EADS, valamilyen mértékben ők is foglalkoznak a területtel.

    A felvázolt koncepciót nehezen lehet komolyan venni, a hármas hajtóműrendszer inkább tűnik a probléma felvázolásának - nevezetesen, a fel és leszálláshoz, alacsony és közepes magasságú lassú kamillázáshoz a hagyományos gázturbina, a gyorsításhoz a rakéta hajtómű, a nagy sebességű utazáshoz pedig a torlósugár-hajtómű illeszkedik legjobban - mintsem a megoldásnak (kétféle üzemanyag és üzemanyag ellátó rendszer, egyidejűleg két hajtómű ballasztként cipelése, a siklórepülő üzemmódot utasszállítónál szerintem 2050-ben sem bírja ki röhögés nélkül az illetékes légügyi hatóság, mindemellett a jármű teljesítménye csak olyan kis mértékben haladja meg az SR-71-es hasonló adatait, hogy ezért az előnyért véleményem szerint teljesen felesleges a rakétahajtóművel bonyolítani az életet). Marketing szempontból közelítve, elképzelhető, hogy pár év múlva a járművet a három hajtóműtípus kedvező tulajdonságait ötvöző, egyetlen, újszerű elvű hajtóműtípussal - lásd Skylon - mutatják be ismét, és ez az öszvér csak arra kellett, hogy érzékelhető legyen a bejárt út.