• kpbendi
    #43
    Ez tévedés. Az apple nem hardvert vagy szoftvert gyárt, hanem kész rendszereket. Ebből adódik, hogy akár OS, akár hardver tekintetében nézzük, kisebb a piaci részesedése, mint a versenytársainak.
    Ez azonban nem valami "exkluziv termék" koncepció, hanem egyszerű piac pozicionálás: kijelölnek egy célcsoportot és házon belül legyártanak neki mindent: hardvert, os-t, alapszoftvereket és tartalomszolgáltatást. A célcsoportot pedig azokra építik, akik hajlandóak többet fizetni egy eszközért, ha nincs vele szopás és a szolgáltatásai megbízhatóan működnek. Értsd: inkább hajlandóak iTunes-on fizetni egy filmért, mint hogy tököljenek a torrentezéssel, konvertálással, stb. Egy csóró egyetemista tehát lehet, hogy lúzer sznobnak látja az apple vásárlókat, hogy olyanért fizetnek, amit ő ingyen - vagy jóval olcsóbban - megkap, de azt elfelejti, hogy az ő általa beszerzett cuccok csak akkor olcsóak, ha nem számoljuk hozzá azokat a munkaórákat, amit a berheléssel, torrentezéssel, stb. tölt. Amint az ember ideje kezd érni valamit (pl. dolgozik és családja van), egyre kevésbé számít a termék ára (hiszen van miből megvenni) és annál többet, hogy mennyi időt rabol el az életéből (mert abból van neki a legkevesebb). Így aztán ha talál olyan cuccot, amit nem kell hetente újrainstallálni, a zenét, filmet, ebookot, appot, stb. meg pár dollárért egy gombnyomásra megveheti, akkor azt fogja választani. A logo, design és egyéb külső jegyek (ami miatt olyan népszerű a "sznob apple felhasználók" trollkodás) már csak kommunikációs eszközök, hogy a termék eltalálja a célcsoportját, ebből a szempontból az apple semmivel sem különb, mint bármelyik másik multi, legyen az autó-, esztergapad- vagy mosószergyártó.