• NEXUS6
    #17
    Nos igen, ez igaz.
    De pl attól, hogy elkezdték fejleszteni a CEV-et, az az az Oriont, meg a Constellation projektet, még halvány lila fogalmuk nem volt, hogy hogy fognak a Marsra eljutni, és főleg mennyiből?

    Amiről írsz, annak manapság egy visszatérő egységnek, vagy csak egy mentőkapszulának kéne lennie, nem a legfontosabb költségvetési tételnek.

    Több száz tonnás atomhajtású, ionhajtóműves szerkezetekkel kéne furikáznunk a Naprendszerben, ami a Marsra is hetek és nem évek alatt ér oda. Ehelyett egy pár tonnás kis ejtőernyős vackon vitatkozunk.

    B747 vs. Bleriot Csatorna átrepülő gépe. Az utóbbi biztonságosabb, hiszen meghibásodáskor, ami ráadásul ennél gyakrabban is előfordul, nem kell attól félni, hogy a kompjuter miatt a fly-by-wire rendszeren keresztül a gép irányíthatatlanná válik, a kiömlő keró hatalmas pusztítást végez, és végül is 500 ember helyett, csak 1 élete van veszélyben. Nem beszélve arról, hogy ha valaki a földön áll, és rá akar zuhanni, egyszerűen arrébb ugrik, miközben egy dzsambó óriási pusztítást is okozhat, lásd 09. 11. Ja és persze a Bleriot gép egy sima mezőről is el üzemeltethető, miközben a Dzsambónak több ezer méteres, 180 t teherbírású, X kategóriás felszálpálya és gurulók kellenek. Csak ugye Blériot gépe hétvégi bohóckodásra való, és ráadásul soha nem fog pénzt hozni, bár olcsó, a Dzsambó, meg interkontinentális utasforgalmat bonyolít le. Ja és ráadásul pénzt termel.

    Az Orion, tényleg nagyon jó és biztonságos, de nem sokkal ér többet, mint a Scaled Composite kis kütyüjei, amivel a gazdagokat megröptetik.