llax#16
Visszatéréskor még mindíg az elégő hővédő pajzs + ejtőernyő + "klasszikus" csonkakúp kialakítás kombó mondható a legbiztonságosabbnak a jelenleg rendelkezésre álló, már kipróbált technikák közül.
Elégő, egyszer használatos pajzs, mert: mindíg 100%-os.
Csonkakúp kialakítás (ezzel együtt: soros elrendezés) mert: a hővédőpajzs "használaton kívül" védett helyen van, a légkörbe lépve képes passzív módon a helyes repülési irányba beállni a kabin (azaz nincs szükség manőverezésre, az csak opció a pontosabb célbaérkezéshez).
Ejtőernyő mert: abból van tartalék, szükség esetén manuálisan nyitható, vészhelyzet esetén szinte bárhová leszállhat vele...
Ezzel szemben STS: sérülékeny, védtelen hővédőpajzs, léköri fékezéskor a manőverező rendszernek 100%-osnak kell lennie, mindössze néhány aszfaltcsíkra képes leszállni (ott is csak 1 próbálkozási lehetőség van) viszonylag jó időjárás mellett...