• Petko
    #91
    Itt egymásnak estetek, pedig szerintem a kettőtök általános képe a dologról egybecseng.

    Szerintem is igaz hogy a "liberális"-ként aposztrofált oktatáspolitika tönkrecseszte az egész rendszert, de kiegészítésként a rendszer már jó 50-60 éve úgy vacak ahogy van, úgyhogy ez csak az utolsó döfés volt bele.
    A tanári szakma presztízse (és anyagi megbecsülése) annyira lecsökkent (politikai behatásra) a kommunista, szocialista rendszer alatt, hogy tényleg pont azok jutottak és jutnak ma is oktatói pályára akik már semmi másra már nem jók. És ez alap-, közép- és felsőoktatási szinten is érvényes. (Mély tisztelet annak a mindössze tucatnyi igazi tanár egyéniségnek, aki ennek ellenére mégis ezt a pályát választja, mert mélyről jövő küldetéstudata van)
    És szépen újra meg újra kitermelik az ostobábbnál ostobább és alkalmatlanabb oktatókat, amely folyamat melléktermékeként pedig egyre gyengébb és selejtesebb képzéssel és tudással kerülnek ki oktatásban résztvevő egyéb emberek.
    Egyben a teljes társadalom morális szétesése itt is szépen kivetül. Én az elmúlt 23 évnyi oktatásban töltött éveim során végig azt tapasztaltam, hogy mindig az tudott eredményesen teljesíteni diákként, akit abszolút de nem érdekelt az egész, csak lecsalta, ész nélkül bemagolta, lepuskázta stb. Aki pedig tényleg bele akart mélyedni, meg akarta érteni, el akarta sajátítani az mindig kudarcot vallott, mert az alkalmatlan oktatók nem is voltak képesek átadni a tudást, nem tudtak összefüggéseiben átláthatóan oktatni, legtöbbször még saját maguk se tudták mit oktatnak, csak droid módjára valamilyen lexikális nyers anyagot értelmetlenül bemagoltattak. Nem voltak sose igazán tisztában azzal, hogy kinek mit miért és hogyan oktatnak.
    A diákok közül az kapott 5-öst, az csinálta meg 5 év alatt, akinek abszolút de nem szabadott volna, és sokszor olyanok hullottak ki vagy betegedtek bele, aki pedig tényleg jó és elhivatott szakember lenne.
    Középiskolában is abszolút csak erre emlékszem, hogy a tanárok abban az egyben voltak eredményesek, hogy az ezernyi érdekesebbnél érdekesebb és az ember természetéből fakadóan élvezettel tanulható témaköröket sikerült olyan kínkeservesen rossz módon tálalni, hogy a diák mindet megutálja és többet az egész életében ne akarjon semmi ilyennel foglalkozni, tudat alatt beleégjen minden tudomány és művészet iránti elutasítás.