• NEXUS6
    #94
    Jól leírtad milyen gondok lehetnek egy csupaszárny géppel.
    Mondjuk most nézegetem a NASA blended wing body tanulmányait, ott a hajtóművet valahogy nem rakják be a törzsbe, igaz az még szubszonikus.
    Hát ja, vannak gondok. Xar lehet a 3. osztályon utazni ablak nélkül, vészkijárat is gáz. De pl van egy iszonyú előnye a hagyományos gépekhez képest: 20-40%-kal kevesebbet fogyaszt!:)
    Mármint fogyasztana, ha belevágnának. De én is csak ismételni tudom magam, ha a Sonic Cruiser is túl egzotikus volt, akkor egy blended wing body gép még inkább, egy sst meg maga a megtestesült szájönszfiksön!

    Azonban a Boeing B2707 inkább a Concorde-hoz hasonlított volna + vízszintes vezérsík, tehát még konzervatívabb kialakítású. 53m fesztávval, 93 m hosszal, 5m-es törzsátmérővel, és ugye 300 utassal. A NASA projekt a 90-es években gyakorlatilag ezt updatelte, új hajtóművel, új szerkezeti anyagokkal. Mint írtam, fele repülési idő, 1,2X jegyárakkal. Sok embernek szerintem ez elfogadható lenne.
    Neked valamiért nem. Pedig tartok tőle, hogy még annyira sem néztél utána a témának, mint én.:D

    "Én meg n+1-jére mondom, hogy eza bullshit, mert ha ez igaz lenne akkor a gép létezne és megvennék, mert nem lenne kpckáztos. Gyakorlatilag szándék sincs arra, hogy ilyen gép legyen. Tényleg nem értelek, hogy miért tagadod valóságot. Ennyi erővel azt is állíthatdán, hogy a Nap nyugaton kel fel."
    Nem mondod, jó hogy nem azzal jössz, hogy télapó sincs!
    Azért az marha hosszú út, amíg egy forradalmi elgondolásból termék lesz, minél forradalmibb, annál inkább kell valami állami garancia, nem arra hogy légiflottát állítson föl, hanem, hogy a fejlesztési költségek egy részét átvállalja, legalább a prototipus fázisig eljusson a projekt.

    A B2707 gyakorlatilag a prototípus építése közben lett elkaszálva, a kormány támogatta, a Képviselőház meg beintett. Gyakorlatilag ezt is a Vietnami háború körüli perpatvar vitte el, és nem mert a képviselők tömegesen megvilágosodtak az aerodinamika és a technológia kérdéseit illetően. Prototípus nélkül meg nehéz kész terméket csinálni. És nem igazán meggyőző gondolom a légitársaságok felé, ha az állam megvonja a támogatást.

    Amúgy olyan "kis" hozadékai voltak a projektnek, mint a szuperkritikus szárnyprofil.
    Hajtóműve pedig az XB-70 módosított hajtóműve lett volna.

    "N+1-szer leírtam, hogy semmi köze ehhez a kormányoknak. A légitársaságok vesznek gépet és nem az USA, Franciaország, stb. kormánya közvetlenül. Sokszor még közevetetten sem."
    Bameg nézzél már utána!!!!!
    A Concorde gépnek szerinted miért az a neve ami?

    "Khöm. És a szárnyhoz csatlakoztatják a kapukat vagy a törzshöz...? Ezért írtam a méretet. Hiába nagy a hagyományos gép fesztávja, ha elforgatva baromi sűrűn állhatnak be, mert csak a gép orrán és esetleg farkához kell csatlakozni, ami baromi jól elérhető. Talán nézegesd már a geometriát, hogy egy csupaszárny gépre pl. hova teszel ajtót és vészkijáratot, stb?"
    Valamivel jobban át kell alakítani a fogadó kapukat, mint az A380 esetében, el kell forgatni mondjuk 45 fokkal a végét, vagy amennyi a szárny nyilazása, ha a belépőélen vannak az ajtók. Ennyi. A hagyományosabb kialakításnál, meg talán semennyire nem kell átalakítani.
    Kezdek kételkedni abban, hogy tényleg komolyabb közöd van a technikához. Ha rajtad múlt volna szerintem még a kőbaltánál se tartanánk, hiszen rengeteg kockázatot rejt magába. Pl ha lenne egy a kezembe, meg te is a közelembe lennél biztos beleállítanám a fejedbe!