• Molnibalage
    #93
    Ahánz fajta hajtómű van, ahhoz mind mind más cerfificate kell, hogy egyáltalán a burkolatát kinyithasd. Nem túlzás. Ha nincs megfelelő végzettséged, akkor max. nézheted, de gy ujjal sem nyúlhatsz hozzá. És ez n+1 rendszerre így van. Ergo összelegózni egy gépet nem túl egyszerű, mert minél nagyobb a termékpalatta, annál több szakemer kell, de annák kevesebb időre. Ez nagyon drága. Az üzemeltetésnél is szintén ez van. Típusvizsga kell, stb.


    Szal konkrétan mi a gond egy adott kialakítással. Amúgy melyikkel is pontosan? Mert azt elfelejtetted közölni.

    Amikor a Concordeot csinálják lényegében a nyilazott szárnyon és valamiféle deltaszárnyon kívül semmivel nem tudták megoldani a szuperszónikus repülést. A deltaszárnynak alapvetően jó szuperszonikus tulajdonságai vannak, de a manőverező légiharc terén már azért bír komoly hátrányokkal. Viszont a C. nem vadász.

    Ami fontosabb volt a C. számára az, hogy a lehető legkevesebb szerkezeti anyagból talán ez a legszilárdabb - legalábbis akkor az volt - és hatalmas belső terébe sok keró fért, ami kelett is. Viszont, hogy a gép ellenállása kicsi legyen ezért a szárnyhoz mérten a törzs elég karcsú, és baromi hosszú lett. Kis befogadóképessége van a gépnek és menet közben a súlypontvándorlás problémája igen hangsúlyos.

    A csupaszárny pont ezért lenne előnyös, mert mivel a gép gyak egy szárny az ellenállása nagyon kicsi - a siklószáma az egekben van - és úgymond a "törzs" kispórolható. Apró bibi, hogy ilyen formába nehéz utasteret, és minden más belevarázsolni és a földön iszonyatos helyet foglal el.

    A gép nem gondolában vinné a hajtóművet, ami karbantarátsi rémálom. Lénygeében minden komolyabb munkához vagy ki kell húzni, vagy szét kell bonatani a gépet, mert különban a fél gép szervízajtókból állna.

    Ezredszer mondom, nincs technikai akadálya a gazdaságos SST-nek.

    Én meg n+1-jére mondom, hogy eza bullshit, mert ha ez igaz lenne akkor a gép létezne és megvennék, mert nem lenne kpckáztos. Gyakorlatilag szándék sincs arra, hogy ilyen gép legyen. Tényleg nem értelek, hogy miért tagadod valóságot. Ennyi erővel azt is állíthatdán, hogy a Nap nyugaton kel fel.


    Csak azért hoztam föl, mert az nem olcsó anyag.

    Valóban nem olcsó, de inkább a megmunkálása az, ami nagyon drága.


    Csak ahhoz jelenleg az állam nem áll pozitívan.

    N+1-szer leírtam, hogy semmi köze ehhez a kormányoknak. A légitársaságok vesznek gépet és nem az USA, Franciaország, stb. kormánya közvetlenül. Sokszor még közevetetten sem.

    Csak jelzem, hogy az A380 fesztávolsága 79,75 m. Khmmm

    Khöm. És a szárnyhoz csatlakoztatják a kapukat vagy a törzshöz...? Ezért írtam a méretet. Hiába nagy a hagyományos gép fesztávja, ha elforgatva baromi sűrűn állhatnak be, mert csak a gép orrán és esetleg farkához kell csatlakozni, ami baromi jól elérhető. Talán nézegesd már a geometriát, hogy egy csupaszárny gépre pl. hova teszel ajtót és vészkijáratot, stb?

    Továbbra sem gondolsz át jóformán semmit. Számomra az örök troll kategóriája leszel lassan.

    Egyébként meg miért én erőltessem meg magad, mikor léthatóan a basic aerodinamika sincs meg?