• NEXUS6
    #82
    Te akartad, ha nem haragszol akkor most szétszedlek mint Flokki kutya a lábtörlőt:

    "Nem tudom, hogy ez a 10 év honnan jött. A statisztika 3 évet mutat."Az attól függ melyik statisztika - lásd link
    Ha szegény vagy és még az egészségtelen környezet is bezavar, hidd el össze jön átlagban is a 10 év. Manapság a gazdagék úgy is nyomulnak a kertvárosba, mondjuk ez is tényező persze.

    "És akkor eljutottunk oda, hogy miért a sok balfasz gyorshajtó az utakon? 20-30 km-es távokon mennek 90 helyett 110-zel és ...."
    Mivaaa!?
    Én a szuperszonikus interkontinentális repülésről beszélek vs. a Sonic Cruiser mint koncepció értelmetlenségéről, ez meg hogy a faxomba jön ide? Az hogy Donor Lajos 140-nel száguldozik a falvakban, majd ugyan úgy toporog a dugóban, hogy a környékről beérjen a munkahelyére az elég elbaxott példa. A helyes példa inkább az, hogy 100-zal fehéren ízzó, üveghangú motorral száguldasz a 30 éves Wartburgoddal az autópályán, vagy 190-nel hátradölve, kényelmesen hátradölve, kb ugyan annyit fogyasztva egy luxusmercivel. Szerinted melyikkel érsz át előbb Bécsbe?

    "7 litert már csak városban és 150-as autópálya tempónál. Ha sok türelmes ember vezetne, akkor 70-es átlagsebességgel a fogyasztás 3 liter alatt van százon..."
    Ha!
    Hahaha:D
    De az emberek városban dugóznak, meg széthajtják a verdát az autópályán, ez a realitás. Szal marad a 7 lityi.

    2. "Lásd fent. Te a 40 éves B747-tel jössz, ami ma a ki nem szarja le kategória."
    Nem biztos. Ja amúgy a Concorde is 40 éves. Szal?
    Én csak azt akartam jelezni, bár valszeg ez nem tűnt föl, hogy a gazdaságos (leg hosszabb idejű) vs. optimális (leghosszabb repülési távolságú)repülési sebesség között van némi különbség egy adott gép esetében is.
    Minden gépnek van egy olyan üzemmódja, amikor a legtovább tud levegőben maradni, meg amikor a legnagyobb távolságot repüli le. Érdekes módon ez semelyik gépnél nem ugyan az a profil/sebesség. A legnagyobb távolságú repülés az nagyobb sebességet és magasságot jelent, vagy is is hogy rövid idő alatt elégeti ugyan azt a kerót.
    Kvázi mivel a mostani utaszállítók sebessége maximalizált, így gyakorlatilag nem a legnagyobb távolsági profilt repülik adott üzemanyaggal tömeggel, hanem a leghosszabb időtartam repülést. Ugyan abból a tömegből keróból ki lehetne hozni, sőt a fizika szerint ki is kéne hozni egy nagysebességű, nagymagasságú repülőgépet, csak ugye a fejlesztés pénz...etc etc etc.

    "BTW a gép üzemeltetési költségének töredéke a kerozin, ergo irreleváns..."
    Oóóó! Szerintem, ha esetleg valami légitársaság megkeresne, hogy adj nekik tanácsot akkor finoman de határozottan utasítsd el! OK! Ez mindenkinek jobb lesz így hidd el!
    Hogy kicsit képbe helyezd magad, addig is ajánlom tisztelettel.


    3. "Arpó gond, hogy nem ilyen volt a Concorde-nak és a hiperszónikus utasszálítós sem ilyen lenne, mert akkor önerőből a büdös életben nem szállna fel. A hibrid hajtómű meg olyan durva, hogy eddig kb. amiből nem kísérleti mennyiség épült az az SR-71-ben levő J58 volt és kb. ennyi. Ha tudsz másikat, akkor persze közöld, mert szívesen tágítom horizontomat. :)"
    Egyrészt jogos, tényleg nincs ilyen. De sok olyan hajtóművet tényleg nem fejlesztenek ki a gyártók, amit nem is rendelnek meg tőlük.:DDD

    "Nem, nem lehet. Akkor létezne és a Conconcorde is repült volna. A gépek gyak. soha nem termeltek nyereséget, de akkor belefért, hogy némi vesztességgel ezek legyenek a BA és a AF flotta ékkövei."
    Hát nem azért mondom, de talán itt az egész fórumon te tudod a legjobban, hogy hajtómű technológiában miket értek el az utóbbi 20 évben. Na mindegy.
    Azt a hajtóművet az akkori olajárakra kiszámoltan tervezték. Valszeg maga a keró nem is számított semmilyen szempontból korlátnak. A gép az akkori kor maximális aerodinamikai, hajtómű, avionika stb technológiáját képviseli. Talán senki nem gondolta, hogy pont a keró lesz ami elkaszálja.
    Amúgy meg wiki: They progressively raised prices and service quality to match these perceptions.[29] It is reported that British Airways then ran Concorde at a profit, unlike their French counterpart.[113][114][115] British Airways's profits have been reported to be up to £50 million in the most profitable years, with a total revenue of £1.75 billion, before costs of £1 billion.[113]
    És még így is a katasztrófa után is van aki el tudta volna képzelni a gazdaságos üzemeltetését.
    Very deeply sorry!

    "Kéne a fejlesztéshez valszeg állami támogatás, de ugye a Boeing, az Airbus sztorija másról sem szól.

    WTF? A gépek kifejlesztése nagyrészt önerőből és saját kockázatra történik. A tankertendernél (KC-X) voltak ilyen felhangok, de az más lapra tartozik tudtommal."
    Figyuka, egy biztos állami megrendelés, amire előre tejelnek, és a cég mondja meg hogy mennyi lesz a költség, sőt bármikor szinte korlátlanul emelheti a számlát, mert presztízscégek. Szal te ezt mi faxomnak neveznéd, ha nem kőkemény állami támogatásnak? Amúgy az Airbus szerintem a beindulása idején közvetlenül is kapott gyakorlatilag megrendelésektől függetlenül. Szal?

    "4. Igen a repülőtér gond lehet, de talán a Jumbókat, a göbziket nem arra kéne használni, hogy tárolják az utasokat, amíg a reptér végre fogadja őket, mert ma gyak ez történik.

    Ez mi akar lenni?"
    Találd ki vazze!

    "Éppen ezt magyarázom te szerencsétlen. A gépek közötti leszállási időtartamot az általuk keltett szárnyvégi örvények elhalási ideje alapján határozzák meg. Egy Concorde gépét elég tisztességes volt. Az általa szállított utasok száma viszont egy B737 / A320/21 szintjén volt. Ha ilyen gépek lennéek, akkor a mai légiforgalmi kapacitás elégtelen lenne. A gépek leszállásának bővítése jóval nehezebb, mint több és nagyobb áteresztőképességű kapukat építeni..."
    Miről beszélsz te szánalomkupac (bocs, csak próbálok a stílusodhoz igazodni, talán kevesebb kommunikációs zavar lesz), ki beszél itt Concorde-ról? Egy modern gazdaságosan üzemeltethető, nagy befogadó képességű SST-ről elmélkedek itten, ha nem vetted volna észre. A Concorde csak azért került szóba, mert az egyetlen üzemeltetett SST utas gép volt.
    Amúgy azon kívül tök igaz amit írsz, kár hogy nem ezen megy a vita, de nem baj. Mexoktam. :)

    Remélem jól szórakoztál (mert én szénné röhögtem magam), és azért tanulságos is volt.
    Legmélyebb ellenlábasi tisztelettel!
    N6