• [NST]Cifu
    #14
    Úgy értve persze, hogy a SpaceX az USA állami megrendelés nélkül, kb még 10 évig próbálkozna, költené a hitelezők pénzét, aztán érdeklődés hiányában szép csendben kimúlna.

    Tévedésben élsz.

    A SpaceX saját pénzből fejlesztette ki a Falcon 1-est és a Falcon 9-est.

    A Falcon 1-es első három indítása volt az állam által finanszírozva, de azok nélkül is mentek volna (lásd a 4. indítást, ami saját pénzből ment). A Falcon 1e verzió eddig ütemezett 4 indítása civil vagy külföldi megrendelőktől jött.

    A Falcon 9-nek eddig 11-21 civil megrendelővel bír 2016-ig, plusz két saját indítással. Vagyis hozzávetőleg annyival, amennyivel az Atlas V. összesen.

    Ezek a nagy cégek tudtak volna már 10 éve egy X-33/at VentureStart összehozni. A SpaceX lehet hogy költséghatékony, de kb JumboJet vs. papírrepcsi.

    A Falcon 9 ugyanolyan "papírrepcsi", mint amivel a "nagy cégek" jelenleg a világűrbe juttatják a hasznos terheiket. Vagyis jelenleg az ULA (Lockheed / Boeing) és a SpaceX technológiailag egy szinten mozog...

    Aztán meg majd ha szépen beindul az űripar, a verseny majd megmutatja a versenyszféra is a foga fehérjét. A russzkiknál már megmutatta. Mit gondolsz ők hogy tudnak versenyképesek maradni. A Russzkoszmosz vagy hívják a cégüket, szerinted mennyit perkál egy mérnöknek, egy technikusnak?

    A Roszkozmosz az az orosz űrhivatal, ugyanaz, mint a NASA. A baj csak annyi, hogy ha a SpaceX megcsinálja a Falcon Heavy-t, akkor a "picit" csúnya lesz, ugyanis cirka ugyanannyiért, amennyiért az oroszok a Proton-M-el tudnak ~22 tonnát felvinni, ők ~53 tonnát fognak. Márpedig a SpaceX mérnökei biztos, hogy többet keresnek...