• thsanyi5
    #4
    "a fogyasztók már a vásárlás előtt tisztában lennének azzal, hogy valóban szükségük van-e egy adott termékre" < ezek szerint van aki úgy vesz elektronikai cuccokat, hogy nem tudja szüksége van-e rá? De jó, hogy van akinek ilyen sok pénze van..... Mifelénk a "a tegnapi kütyü" még igenis kell. A 3-4 éves már viszont akármit is teszünk elavult lesz. Nem a fogyasztókon múlik, hogy a gyártók olyan termékeket dobnak piacra ami pár éven belül szánalmas szinten elavult lesz és még fejleszteni sem lehet. Sőt, még csak nem is egészen a gyártók hibája. Ilyen gyors a fejlődés, ez van. Annyit lehetne tenni, hogy csak akkor adjon ki új terméket egy gyártó, ha az igazi előrelépést jelent az elődhöz képest. Az ilyen burzsuj fogyasztó pedig szokjon hozzá, hogy akkor vesz újat mikor az előző már elavult és nem akkor mikor cikinek érzi a fél éves telefonját... (az enyém 5 éves és még nem cserélem le)
    Mellesleg nem ártana ha úgy gyártanának valamit, hogy benne van a tervezésben a későbbi újrahasznosítás is. Mindig utólag jönnek ezek a felfedezések. "Te jó ég, hát nem tonnaszám áll a szemét, most mi legyen?" Amikor elkezdték őket tervezni, forgalmazni, sőt még utána évekkel sem foglalkoztak vele. Pedig már régen tudni, hogy a szemétből csak több lesz ha nem kezelik.